به تحریم‌های کانادا براساس اصل اقدامات تقابلی واکنش نشان می‌دهیم

اولگ استپانوف (Oleg Stepanov) سفیر روسیه در کانادا، گفت: مسکو به مجموعه جدیدی از تحریم های کانادا علیه روسیه بی توجه نیست و بر اساس اصل اقدام متقابل به آن واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس از قول این مقام روس نوشت: معلوم است که روسیه واکنش نشان خواهد داد. این پاسخ بر اساس مقررات اقدامات تقابلی است که در رویکردهای دیپلماتیک فراملی آمده است. ما قطعا این رویه را دنبال خواهیم کرد.

جاستین ترودو روز سه شنبه به وقت محلی پس از به‌رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوگانسک توسط مسکو، نخستین دور تحریم های اقتصادی علیه روسیه را در پارلمان کانادا اعلام کرد.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا، آلمان و انگلیس نیز راه‌هایی را انتخاب کردند که به روسیه ضربه مالی وارد می‌کند تا به نوعی از احتمال حمله بیشتر روسیه در آینده جلوگیری کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه (دوم اسفند) گفت کشورش استقلال جمهوریهای دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می شناسد. در ادامه توافقات دوستی، همکاری و کمک دوجانبه بین رهبران سه کشور امضا شد. پوتین به وزارت خارجه روسیه دستور داده روابط دیپلماتیک را با این دو جمهوری برقرار کرده و درباره حفظ صلح در قلمرو آنها اطمینان دهد.

به غیر از کانادا برخی دیگر از کشورهای غربی دور جدید تحریم ها علیه روسیه را همزمان با به رسمیت شناخته شدن جمهوری دونتسک و لوگانتسک اعمال کردند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اقدام رئیس جمهوری روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک با بیان اینکه اقدام  پوتین آغاز تهاجم به اوکراین است، از آغاز وضع تحریم‌ها علیه مسکو و دو موسسه مالی بزرگ روسیه خبر داد.

هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

کد خبر: 47555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =