۴۳ درصد جمعیت استان زیر پوشش تامین‌اجتماعی

مدیردرمان تامین‌اجتماعی کهیگیلویه و بویراحمد، با اشاره به جایگاه تامین‌اجتماعی به عنوان دومین تولید کننده درمان در کشور، افزود: ۴۳ درصد از جمعیت استان زیر پوشش خدمات رایگان تامین‌اجتماعی قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر اصغر بهور با بیان اینکه در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج با ۶۲ تخت فعال ماهیانه به طور متوسط ۵۲۷ بیمار بستری خدمات درمانی دریافت می‌کنند. همچنین در سه مرکز درمانی سرپایی استان به صورت متوسط ماهیانه ۱۳۵ هزار و ۹۱۹ خدمت شامل ویزیت، دندانپزشکی، سونوگرافی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، جراحی‌های سرپایی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، تزریقات و پانسمان به مراجعه‌ کننده‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: در بیمارستان شهدای گمنام بسیاری از خدمات تخصصی درمانی ارائه می‌شود؛ در این مرکز حوزه‌های تخصصی جراحی عمومی مانند جراحی چشم، ارتوپدی، ارولوژی و گوش‌وحلق‌وبینی فعال است و نیز بخش‌های داخلی، اطفال، زنان و زایمان و نوزادان، NICU، ICU، CCU و دیگر بخش‌های پاراکلینیک در این مرکز به طور فعال خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی کهیگیلویه و بویراحمد افزود: در مراکز سرپایی نیز خدمات مناسبی در سطح پلی‌کلینیک تخصصی برای بیماران مهیا شده و علاوه بر آن بیماران از خدماتی مانند فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، سونوگرافی، ماموگرافی و ... بهره‌مند می‌شوند.

بهور افزود: مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی در زمینه فراهم کردن داروهای مورد نیاز بیماران خود تاکنون با مشکلی مواجه نشده‌اند و بسیاری از داروهای بیماران به سهولت در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افتتاح پلی‌کلینیک شبانه‌روزی تامین‌اجتماعی گچساران را که در دهه مبارک فجر آغاز به‌کار کرد، در راستای پاسخگویی به نیازهای درمانی بیمه‌شدگان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ۶۷ درصد جمعیت شهرستان گچساران بیمه شده تامین اجتماعی هستند، لازم بود تا مردم از خدمات درمانی مناسبی بهره‌مند شوند.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی کهیگیلویه و بویراحمد افزود: این مرکز درمانی در مساحتی بیش از ۵ هزار متر مربع و زیربنای حدود ۴ هزار متر مربع با اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.

بهور افزود: این پلی کلینیک دارای بخش‌های سونو گرافی، اتاق عمل سر پایی، داروخانه، بستری موقت، کلینیک تخصصی آندوسکوپی، مامایی، تزریقات و پانسمان، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بینایی سنجی، شنوایی‌ سنجی، اکوکاردیوگرافی، ماموگرافی، تست ورزش، رادیو گرافی دیجیتال (ساده OPJ دندان) است.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم خدمات را ارتقاء و توسعه دهیم و خدمات مطلوب درمانی را برای مردم استان‌مان که شایسته بهترین‌ها هستند پایه گذاری کنیم.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی کهیگیلویه و بویراحمد افزود: این مدیریت با واحدهای تابعه دارای ۳۰۸ نیروی درمانی از پزشک و پرستار گرفته تا دیگر نیروهای درمانی است که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

کد خبر: 47344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =