قزاق‌ها؛ نخستین حریف آسمان‌خراش‌ها در پنجره دوم

تیم ملی بسکتبال ایران در آغاز پنجره تازه انتخابی جام جهانی، باید به مصاف قزاقستان و سوریه برود.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی بسکتبال ایران پس از پایان پنجره نخست انتخابی جام جهانی، به زودی باید حضور در دومین پنجره انتخابی این مسابقات را آغاز کند و در این راه کار سختی پیش رو دارد. مسیری که در صورت اشتباهات کوچک نیز ممکن است به ناکامی در رسیدن به سهمیه جام جهانی بسکتبال برای آسمان‌خراش‌های ایران منجر شود. تیم ملی بسکتبال ایران نزدیک به یک ماه قبل و از زمانی که لیست جدید نفرات دعوت شده به تیم ملی بسکتبال ایران اعلام شد، اردوهای آماده سازی خود را آغاز کردند تا با آمادگی کامل وارد پنجره انتخابی دوم جام جهانی ۲۰۲۳ شوند.

نگاهی به نفرات دعوت شده از سوی مصطفی هاشمی این موضوع را روشن می‌سازد که سرمربی تیم ملی و کادر فنی برای دعوت از بازیکنان به این مرحله از اردوی تیم ملی سعی در دعوت از بازیکنانی داشته است که در لیگ برتر بسکتبال امسال، نمایش خوبی داشتند و توانستند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند. البته به اعتقاد برخی کارشناسان شاید نام برخی از بازیکنان در لیست ارائه شده خالی باشد، اما در نهایت این کادر فنی است که در انتخاب ملی‌پوشان تصمیم گیرنده است. 

تیم ملی بسکتبال ایران مدتی قبل در چارچوب مسابقات کاپ آسیا مقابل تیم ملی سوریه تن به شکست داد. شکستی که به نوعی زنگ خطری در گوش بسکتبال ایران بود. البته برخی نیز این شکست را اتفاق قلمداد کردند و آن را دلیلی بر ضعیف‌تر بودن تیم ملی ایران برابر تیم ملی سوریه نداستند. با این حال این اتفاق نگران کننده بود و نشان از این داشت که حریفان به یک قدمی ایران رسیده‌اند و رسیدن به سهمیه جام جهانی ساده نخواهد بود. تیم ملی ایران بار دیگر باید به مصاف سوریه برود و این بار این جدال در مسیر جام جهانی است.

آسمان‌خراش‌های ایران برای ماندن در این کورس نیاز به بردن سوریه دارند. همچنین قزاقستان دیگر حریف تیم ملی در پنجره دوم انتخابی تیم ملی خواهد بود.  بسکتبالیست‌های قزاقستانی  قدرتی و زیر سبد کار می‌کنند. در ریباند ماهر هستند به همین دلیل اگر تیم ملی بسکتبال ایران بتواند زیر سبد و ریباندها را کنترل کند بر بازی برابر قزاقستان مسلط خواهد شد از طرفی برای پیروزی مقابل بسکتبالیست‌های قزاقستان نیاز است که بازی فیزیکی در اولویت شاگردان مصطفی هاشمی باشد چرا که از نظر تکنیکی و فنی بدون شک برتری با بازیکنان ایران است.

تیم ملی بسکتبال ایران در آغاز پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ روز پنجم اسفند ماه باید به مصاف تیم ملی قزاقستان برود و سپس ۸ اسفند ماه با تیم ملی سوریه دیدار خواهد کرد.

کد خبر: 47325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =