تولید بیش از ۲۵ میلیون نسخه الکترونیک در سال ۹۹

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به تولید تعداد ۲۵ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۵۰ نسخه الکترونیک توسط پزشکان در سال ۹۹، استقبال از طرح نسخه الکترونیک را به صورت فزاینده توصیف کرد که اکنون با اجباری شدن صدور نسخ الکترونیک، بسیاری از پزشکان آمادگی پیوستن به این طرح را داشتند.  

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر شهرام غفاری افزود: این میزان استقبال در حالی انجام شده است که مراجعه بیماران به پزشک نسبت به سال قبل از آن به پیدایش سویه‌های جدید کرونا، کاهش ۲۰ درصدی داشت.

وی با اشاره به جایگاه تامین‌اجتماعی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و به‌کارگیری روش‌های روزآمد، اظهار کرد: این سازمان به عنوان بزرگترین خریدار و دومین ارائه‌کننده خدمات تشخیصی و درمانی در کشور به شمار رفته و در نتیجه انجام مدیریت هزینه‌ها و مصارف در بخش درمان و اتخاذ سیاستگذاری‌ها و استراتژی‌های مناسب در راستای ارتقاء سطح کیفی و کمی ‌خدمات به بیمه‌شدگان در این سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی گفت: از طرفی با توجه به اینکه حفظ سلامت و دسترسی به خدمات درمانی مورد نیاز از دغدغه‌های اصلی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و آحاد جامعه زحمتکش کارگری است، سلامتی بیمه‌شدگان از موضوعات کلیدی مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی است؛ بنابراین سازمان با اعتقاد به عدالت در برخورداری از خدمات درمانی و با بهره‌مندی از تمام ظرفیت سازمانی خود در تلاش است به این نیاز مهم و اساسی جمعیت تحت پوشش پاسخ دهد.

غفاری تصریح کرد: در این راستا ضمن استفاده از امکانات مراکز ملکی سعی کرده است با توسعه قرارداد با پزشکان و مؤسسات درمانی سرپایی و بستری، دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات سلامت را تأمین و تسهیل کند.

وی افزود: به همین دلیل میزان استقبال از خدمات تأمین‌اجتماعی نیز بسیار چشمگیر است و با توجه به جمعیت ۴۵ میلیونی بیمه‌شدگان که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، بیش از ۵ میلیون مراجعه سالانه در بخش بستری و ۳۵۰ میلیون مراجعه در بخش خدمات سرپایی ایجاد می‌شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: در نتیجه سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش کرده است با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، خدمات درمانی آسان‌تری را به بیمه‌شدگان ارائه دهد.

کد خبر: 47246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =