محدود کردن سرعت اینترنت با طرز تفکر دولت سازگاری ندارد

باقری بنابی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای افزایش سرعت اینترنت خانگی برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است.

محمد باقری بنابی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با وضعیت اینترنت در هفته های اخیر با بیان اینکه متاسفانه سرعت اینترنت در کشور آنگونه که باید نیست افزود: اینترنت ایران فاصله زیادی با سرعت ایده‌آل  جهانی دارد و همین امر سبب شده تا کسب‌وکارهای آنلاین و تجارت الکترونیک با چالش جدی روبرو شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به‌دنبال کاهش سرعت نیست عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای افزایش سرعت اینترنت خانگی برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است و دولت و حاکمیت در نهایت به این نتیجه رسیده که با محدودیت نمی‌تواند کاری پیش ببرد.

باقری بنابی با تاکید بر اینکه محدود کردن سرعت اینترنت با طرز تفکر وزیر ارتباطات و دولت سازگاری ندارد، تصریح کرد: دیگر زمان محدودیت اینترنت و فضای مجازی گذشته است زیرا در آینده نه چندان دور با ورود اینترنت ماهواره‌ای در کشور امکان رصد و محدودیت به صفر خواهد رسید.

وی در رابطه با طرح صیانت از فضای مجازی که در حال بررسی در کمیسیون تخصصی مجلس است گفت: برای اینکه بتوانیم مشکلات و معضلات موجود در فضای مجازی را ساماندهی کنیم لازم است که از تجربیات سایر کشورها به ویژه کشورهای موفق در این امر استفاده کنیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تصویب چنین طرح هایی فقط صورت مسئله را پاک میکنیم و چنانچه بخواهیم فضای مجازی را سامان بخشیم، قطعا که این طرح راه حل مناسبی نیست.

کد خبر: 47064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =