ضرورت ورود بخش خصوصی برای توسعه حوزه مسکن

حسینی گفت: اگر بخواهیم سرعت ساخت را در حوزه مسکن افزایش دهیم لازم است که تمامی ارکان کشور اعم از وزارت راه وشهرسازی و بخش خصوصی فرصت ورود به زمینه ساخت و ساز و اجرا را داشته باشند.

سید البرز حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس  شورای اسلامی در گفتگو با آتیه آنلاین در رابطه وضعیت بازار مسکن گفت: مسکن، مهم ترین موضوعی است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما از نظر زمین و مسالح ساختمانی و تولیدات غنی هستیم و مازاد بر مصرف، تولید داریم افزود: اگر بخواهیم سرعت ساخت را در حوزه مسکن افزایش دهیم لازم است که تمامی ارکان کشور اعم از وزارت راه وشهرسازی و بخش خصوصی فرصت ورود به زمینه ساخت و ساز و اجرا را داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه با کمبود مسکن در کشور مواجه هستیم باید هر چه سریع‌تر نسبت به تولید واحدهای مسکونی و عرضه آن در بازار اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت سنتی زمان بر بوده و نمی توان با استفاده از این روش وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال را تحقق بخشید افزود:  با توجه به اینکه ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد ولی متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت ۶ هزار انبوه ساز در کشور استفاده و حوزه مسکن را صنعت سازی کنیم.

حسینی تصریح کرد: مجلس برای ساماندهی بازار مسکن، قانون جهش تولید را تصویب کرد زیرا این اطمینان را داریم که تمامی امکانات برای عملیاتی کردن این قانون، تامین مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشته و چنانچه بخش خصوصی وارد عمل شود قابل اجرا خواهد بود و تنها نیازمند عزم و اراده ملی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف است.
 

کد خبر: 47030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =