بدون توافق با ایران راه حلی وجود ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در روند مذاکرات اخیر، آمریکایی‌ها از مواضع خودشان تا حدودی عقب نشینی کردند و این نشان دهنده حل شدن مشکلات است.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با مذاکرات وین گفت: نیت و هدف ایران حل مشکل بوده و طرف غربی نیز به این نتیجه رسیده است که  بدون توافق با ایران راه حل دیگری برای این بحران وجود ندارد.

وی ادامه داد: خواسته ما از طرف غربی این است که تمامی تحریم هایی که به بهانه فعالیت های اتمی، علیه ایران و اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال شده، باید لغو شود.

رحیمی جهان آبادی افزود: ایران میخواهد که در چارچوب توافقی که قبلا با طرف های غربی داشته است به فعالیت هسته ای خود ادامه می دهد ولی خواسته غیر قابل اجرای آمریکایی‌ها از ابتدا این بود که می‌خواستند ما به شرایط قبل از برجام برگردیم.

وی عنوان کرد: غربی ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات و افزایش فشارهای اقتصادی با هدف عقب راندن ایران از مواضع فعلی بودند ولی پیش بینی ما این است که در نهایت توافق بین ایران و آمریکا انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روند مذاکرات اخیر، آمریکایی‌ها از مواضع خودشان تا حدودی عقب نشینی کردند و این نشان دهنده حل شدن مشکلات است، ولی آنچه برای ما اهمیت دارد این است که بیش از اینکه به گفتار آمریکایی‌ها توجه کنیم باید راستی آزمایی به صورت ملموس صورت گیرد.

کد خبر: 47025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =