۳۰ درصد درمان در مراکز ملکی انجام می‌شود

استان تهران با دارا بودن بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، دارای ۸.۵ میلیون ‌نفر بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی است و اداره‌ کل درمان استان تهران پوشش درمان ‌این تعداد از جمعیت را برعهده داشته و علاوه بر آن برخی از مراکز درمانی ‌تهران به عنوان مرکز ارجاع بیماران به شمار رفته و بسیاری از بیماران از ‌سراسر کشور به این مراکز مراجعه می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، با توجه به عمر بیش از ۶۰ سال تأمین‌اجتماعی، بسیاری از مراکز ‌درمانی استان تهران از چندین دهه قدمت برخوردار بوده و سالیان متمادی ‌به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی کرده‌اند. درحال حاضر استان تهران ۳۰ درصد از ‌بار درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی را بر دوش دارد که نشان‌دهنده میزان ‌استقبال بیمه‌شدگان از خدمات درمانی تامین‌اجتماعی است.

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، خدمات این حوزه را تکیه‌گاهی ‌مطمئن برای بیمه‌شدگان، بازنشستگان، کانون‌های کارگری و شرکای ‌اجتماعی در روزهای دشوار زندگی توصیف کرد که به‌ویژه ارائه رایگان ‌این خدمات در مراکز ملکی، آن هم در شرایط سخت اقتصادی و گران بودن ‌هزینه‌های درمان در بخش‌های خصوصی، اطمینان خاطر بیمه‌شدگان را در ‌دسترسی به درمان فراهم می‌کند.

دکتر بابک عدلی همچنین ارتقاء خدمات را به‌ویژه از منظر ‌کیفیت، به عنوان مهمترین راهبرد تأمین‌اجتماعی عنوان کرد که این اداره‌ کل ‌در راستای آن گام برداشته و بار عظیمی ‌از درمان بیماران را بر دوش دارد. ‌

وی با بیان اینکه این اداره‌ کل دارای ۱۰ بیمارستان و ۲۹ ‌درمانگاه عمومی، تخصصی، پلی‌کلینیک و دی‌کلینیک است، افزود: در مراکز ‌درمانی این مدیریت، هزار و ۳۶۱ پزشک شامل ۳۳۲ پزشک عمومی، ۹۱۶ ‌متخصص و ۱۱۳ دندانپزشک ایفای خدمت می‌کنند که در مدت ۹ ماه نخست ‌امسال بیش از ۵ میلیون ویزیت توسط این پزشکان انجام شده است.

همیاری تأمین‌اجتماعی در کرونا

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران همیاری و همکاری تأمین‌اجتماعی را در درمان بیماران کرونا بسیار ‌ارزشمند توصیف کرد؛ به گونه‌ای که مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی دوشادوش ‌مراکز دانشگاهی در پذیرش، پایش و درمان بیماران کرونا فعالیت داشته و ‌کادر درمان ایثارگرانه خدمت‌رسانی کرده‌اند. ‌

عدلی اظهار کرد: می‌توان گفت دو سال ‌گذشته، به نوعی صحنه نبرد تیم درمان و ویروس مهلک کرونا بود و کادر درمان ‌مقتدرانه در این نبرد شرکت کردند و تا پای جان رسالت حرفه‌ای خویش را به ‌جای آوردند.

وی گفت: ما در تأمین‌اجتماعی تعدادی از همکاران خوبمان را چه در حوزه ‌پزشکی و نیز پرستاری از دست دادیم و بسیاری از همکاران، برخی‌ تا ‌سه‌ بار درگیر بیماری کرونا شدند. ‌

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی استان تهران بار عظیمی ‌از درمان بیماران ‌را بر دوش دارد، تصریح کرد: بسیاری از بیماران تأمین‌اجتماعی در مراکز ملکی ‌سازمان تحت درمان قرار داشتند و از خدمات درمانی، چه در بخش‌های ‌بستری و نیز سرپایی برخوردار شدند.

عدلی افزود: اهمیت این خدمت‌رسانی آنگاه معلوم ‌می‌شود که بگوییم برخی از مراکز تأمین‌اجتماعی در شهرستان‌های استان ‌تهران مانند اسلامشهر، شهریار، ورامین و شهرقدس، تک بیمارستان بوده و ‌بیمارستان دانشگاهی وجود ندارد؛ در نتیجه تأمین‌اجتماعی بخش مهمی ‌از ‌درمان مردم آن شهرها را عهده‌دار است.

وی اظهار کرد: در شهر تهران نیز بیمارستان‌های ‌مهم مانند بیمارستان شهید لبافی‌نژاد، شهید لواسانی، شهید فیاض‌بخش و آیت‌الله ‌کاشانی در درمان بیماران کرونا نقش بسزایی داشتند و اکنون نیز درحال ‌ارائه خدمات هستند.

 ‌

کد خبر: 46817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =