نمی‌توانیم تایید کنیم روسیه چهارشنبه به اوکراین حمله می‌کند

وزارت‌دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت که نمی‌تواند گزارش‌ها درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین در روز چهارشنبه را تایید کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه یکشنبه گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اوضاع در مسیر درست پیش می‌رود یا آنکه پوتین قصد کاهش تنش را دارد وجود نداشته و دلیلی برای خوش بینی وجود ندارد. 

وی در ادامه گفت: «معتقدیم که امکان جلوگیری از بروز جنگ در اوکراین وجود دارد و از اقدام همپیمانان اروپایی برای تعامل دیپلماتیک با پوتین استقبال می‌کنیم».

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: «نیروهای آمریکایی در اوکراین نخواهند جنگید و ما برخی از نیروهای آمریکایی را برای اطمینان بخشیدن به متحدان خود و جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی باز استقرار کرده‌ایم».

وی همچنین گفت: «نمی‌توانیم گزارش‌ها درباره برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین در روز چهارشنبه آینده را تایید کنیم».

وبگاه آمریکایی «پالتیکو» به نقل از مقام‌های این کشور خبر داد، رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت تلفنی با رهبران کشورهای غربی به آنها گفته است که روسیه تا بیست و هفتم بهمن به اوکراین حمله می‌کند.

در شرایطی که ادعاهای مقام‌های واشنگتن و رسانه‌های این کشور درباره تدارک روسیه برای حمله قریب‌الوقوع به اوکراین ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی مدعی شده که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به سران کشورهای غربی درباره تاریخ انجام حمله ادعایی روسیه به اوکراین اظهارنظر کرد.

به نوشته وبگاه «پالتیکو»، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در رایزنی‌های تلفنی روز جمعه خود با رهبران کشورهای متحد و غربی ایالات متحده به آنها درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین تا روز شانزدهم فوریه (چهارشنبه ۲۷ بهمن) هشدار داده است.

 خبرگزاری بلومبرگ آمریکا مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین امکان دارد روز سه‌شنبه آغاز شود.

مقام‌های آمریکایی که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود با اعلام مطلب فوق به این خبرگزاری آمریکایی افزودند: «اقدامات توسط روسیه ممکن است شامل تحریکاتی در منطقه دونباس بوده یا حتی حمله به کی‌یف، پایتخت اوکراین باشد».

کد خبر: 46740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =