تفاهم‌نامه فدراسیون قایقرانی ایران و عراق

روسای فدراسیون‌های کانویینگ و بادبانی عراق با فدراسیون قایقرانی کشورمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، ماجد صالح عبدالرحیم رییس فدراسیون کانویینگ و تحسین علی احمد رئیس فدراسیون بادبانی عراق که به همراه هیأت عالی‌رتبه ورزشی این کشور به ایران سفر کردند، امروز (یکشنبه) با حضور در فدراسیون قایقرانی در مجموعه ورزشی آزادی تهران با علیرضا سهرابیان رییس و مسوولان فدراسیون قایقرانی دیدار کردند.

در این دیدار ۲ طرف تفاهم‌نامه همکاری برای انجام فعالیت‌های مشترک از جمله تبادل تجهیزات، برگزاری اردوهای مشترک و همکاری‌های آموزشی امضاء کردند.

علیرضا سهرابیان در این دیدار گفت: از حضور مقامات ورزشی خصوصا روسای فدراسیون قایقرانی عراق در ایران بسیار خرسندیم. حضور ۲ رییس فدراسیون در حوزه قایقرانی در جمع هیات عالی ورزشی کشور عراق نشان از اهمیت قایقرانی در میان رشته‌های ورزشی دارد.

وی ادامه داد: پیش از این با فدراسیون کانوئینگ عراق همکاری داشتیم و برای برپایی اردوی آبهای آرام به دریاچه آزادی آمده بودند. آمادگی داریم این همکاری‌ها را با دوستان خود در کشور عراق ادامه و گسترش دهیم.

رییس فدراسیون قایقرانی در خصوص همکاری با فدراسیون‌های کانوئینگ و بادبانی عراق اظهار کرد: با رویکرد فدراسیون جهانی به ایران و این که فدراسیون ما مسوول توسعه قایقرانی در غرب آسیاست، حتما حمایت لازم از نظر آموزشی و تکنیکی را با عراق خواهیم داشت.

سهرابیان گفت: آماده میزبانی از اردوهای ملی عراق هستیم و در بحث آموزش مربیان نیز زمینه همکاری به صورت حضوری و آنلاین را داریم.

همچنین ماجد صالح عبدالرحیم نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران عنوان کرد: از استقبال گرم شما متشکریم و مفتخریم که زمینه همکاری با قایقرانی ایران به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین مجموعه های قایقرانی در آسیا را داریم.

رییس فدراسیون کانوئینگ عراق ادامه داد: به حمایت ایران به خصوص در بحث تجهیزات نیازمندیم و در کنار آن برگزاری اردوهای مشترک و استفاده از دانش مربیان ایرانی به قایقرانی عراق کمک خواهد کرد.

وی همچنین گفت: ورزشکاران و مربیان ایرانی همیشه در مسابقات در کنار ورزشکاران عراق بوده‌اند و به عنوان یک کشور همسایه همیشه از حمایت ایشان بهره مند بوده‌ایم.

عبدالرحیم تاکید کرد: می‌دانیم که ایران در زمینه تولید قایق و تجهیزات فعالیت خوبی دارد و مایلیم با انجام تفاهم از تجهیزات ایرانی در قایقرانی عراق استفاده کنیم.

رییس فدراسیون بادبانی عراق نیز در این دیدار گفت: بادبانی عراق مانند ایران تازه تاسیس است و در این رشته می‌توانیم در کنار هم در غرب آسیا توسعه پیدا کنیم. آماده هرگونه همکاری با ایران در این زمینه هستیم و در کنار آن از دانش مربیان و ورزشکاران ایرانی استفاده خواهیم کرد.

تحسین علی احمد گفت: ایران فعالیت خوبی در بادبانی دارد و در کنار آن دریای شمال و جنوب ایران بهترین فضا را برای تمرینات قایقرانی را فراهم کرده است. مایلیم ورزشکاران بادبانی عراق برای تمرین به ایران بیایند و در کنار آن از تجربه و دانش ورزشکاران و مربیان ایرانی استفاده کنند.

در ادامه این دیدار روسای فدراسیون قایقرانی ایران و عراق با حضور در دریاچه آزادی از تمرینات ورزشکاران دیدن کردند.

کد خبر: 46720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =