به زودی مشکل مجوز کسب و کار در کشور نخواهیم داشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران در راستای بسترسازی برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آتی گفت: در دولت مردمی سیزدهم به زودی به جایی خواهیم رسید که مشکل مجوز برای کسب و کار وجود نخواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی گفت: یکی از اتفاقات بسیار مهمی که در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در دولت مردمی  صورت گرفت این است که روند تسهیل صدور مجوزهای تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به شدت کاهش پیدا کرد و از میانگین ۸ ماهه به سه روز کاهش پیدا کرده و در چندماهه اخیر بیش از سه هزار و ۵۰۰ مجوز در این خصوص صادر شده است.

وی اشاره داشت: این اتفاق در خصوص مشاغل خانگی با همکاری ستاد ملی مشاغل خانگی در حال انجام است و با همکاری وزارت اقتصاد تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی در قالب مجوزهای الکترونیکی در حال تسهیل است و مصوب شده است که ظرف ۱۰ روز مجوزهای این مشاغل صادر شود که کار نهایی سامانه صدور مجوزهای در اختیار وزارت اقتصاد در حال شدن است.

ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرصتی برای ارائه آموزش های مهارتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوجود آمده است که زمینه ساز ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی افزود: این آموزش ها مبتنی بر دو عنصر اساسی است که یکی از آنها مشاوره پیش از آموزش است و هدف این است که افرادی که قصد ورود به بازار کار را دارند امکان سنجش مهارت آنها پیش از ارائه آموزش مهارت دیده شود و مولفه دوم بررسی بازار است و افراد پس از اینکه آموزش های لازم را می بینند بدون سرمایه در کارگاه ها و واحدهای صنعتی استخدام شوند و یا اینکه اگر قرار است که خوداشتغالی داشته باشند با سرمایه کم بتوانند این کار را انجام دهند.

وی بیان داشت:  این ۵۰۰ هزار فرصت شغلی که دیده شده است امیدواریم که تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شود و البته این از برنامه هایی است که در شورای عالی کار مصوب شده است و در دولت اعلام شده است که از کمیته امام خمینی (ره) پشتیبانی لازم مالی و فنی و لازم را انجام خواهیم داد و نیز در بخش قوانین تسهیل‌گری صورت خواهد گرفت.

سالم‌سازی فعالیت زیرمجموعه‌های وزارت کار

عبدالملکی با تاکید بر اهمیت سالم سازی در حوزه فعالیت شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: گاهی مدیرانی که هنوز در قالب دولت سیزدهم تعیین تکلیف نشده و در خصوص آنها جابجایی صورت نگرفته است، اتفاقاتی را رقم می‌زنند که  مورد تایید ما در دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

وی گفت:نمونه یکی از این انتصابات، توسط یکی از مدیران دولت گذشته که همچنان در حال فعالیت بوده اند صورت گرفت که البته این مدیر نیز در لیست جابجایی ها قرار داشت و نفر جایگزین وی نیز معین شده بود و این اتفاق باعث شد که مدیران سازمان تامین اجتماعی در این جابجایی و عزل مدیر مربوطه تسریع داشته باشند.

وزیر کار همچنین تاکید کرد: اعتقاد ما به سالم سازی حوزه فعالیت شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

کد خبر: 46621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =