زیست‌بوم ملی اشتغال یکی از کلان‌پروژه‌های وزارت کار است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات و برنامه‌های مرتبط با اشتغال در وزارت کار گفت:طراحی و اجرای زیست بوم ملی اشتغال کشور یکی از جهارکلان پروژه‌ای است که در این وزارتخانه تعریف شده است.  

به گزارش آتیه آنلاین، «حجت الله عبدالملکی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ارائه آموزش مهارتی برای 500 هزار فرصت شغلی گفت: امروز، اولین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب اسلامی است و امیدواریم در چهل ساله دوم انقلاب، شاهد شکل‌گیری تمدن اسلامی باشیم.

وی بیان داشت: کلمه «مردم» پرتکرارترین کلمه در فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) بوده است و ما در وزارت مردم رکن اصلی خدمات را بر اساس مردم پیش بینی کرده ایم.  

وزیر کار همچنین تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مردم کشور از خدمات این وزارتخانه استفاده می کنند .  

عبدالملکی افزود: «زیست بوم ملی اشتغال» بستری است که هماهنگی تمام اجزا مرتبط با اشتغال را بر عهده دارد و در این زیست بوم تا به حال ۷۱ دستگاه دولتی و مردمی جانمایی شده و بیش از ۱۸۰ رده شغلی در این حوزه فعالیت های لازم را شروع کرده اند.

وی ادامه داد: در واقع یکی از حلقه های مهم حوزه اشتغال و بازار کار در کشور، «مهارت محوری» است.  

وزیر کار خاطر نشان کرد: تاکنون متقاضیان برای بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در وبسایت مرتبط با اشتغال ثبت نام کرده اند.  

عبدالملکی اضافه کرد: در دوره جدید و در چارچوب نظریه زیست بوم ملی اشتغال، سازمان‌های مرتبط به عنوان حلقه های این مهم تعریف شده اند و مهارت در این راستا جایگاه ویژه ای دارد.  

وی با بیان اینکه اشتغال محرومان اولویت اول تمام برنامه های اشتغال و اقتصاد کشور است، گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال حاضر علاوه بر مشاوره های لازم، به اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد و حوزه مهارت هایی که امکان اشتغال آن وجود نداشته نیز توجه شده است.

وی افزود: یکی از کارهایی که در چارچوب مهارت محوری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال‌ جاری صورت گرفته است، برگزاری   نمایشگاه  های مشاغل مهارت محور کم سرمایه بر در استان‌ها است.

عبدالملکی در ادامه تصریح کرد: نیروی ماهر و دارای مهارت های تخصصی در واقع نگرانی اشتغال نخواهد داشت.

وی افزود: کمیته امداد در سال آینده متولی اشتغال ۵۰۰ هزار نفر از افراد کم برخوردار است که با نگاه به بازار کار و موضوع اشتغال کم سرمایه بر، قابلیت انجام دارد.

وزیر کار اضافه کرد: امیدواریم که با امضای تفاهم نامه وزارت کار با کمیته امداد امام خمینی (ره) حتی قبل از پایان سال خروجی هایی در این حوزه داشته باشیم؛ چرا که معتقدیم قویترین برنامه در چارچوب اشتغال برای افراد کم درآمد در حوزه فعالیت های کمیته امداد وجود دارد.

گفتنی است مراسم امضای امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (شنبه ۲۳ بهمن ماه) با حضور حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی و غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 46604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =