آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان همزمان با دهه فجر

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در وزارت نیرو دستور افتتاح طرح‌های آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان را به صورت ویدئوکنفرانسی صادر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، حجم عملیات اجرایی انجام شده در این ۴۸۰ روستا شامل اجرای ۷۴۳ کیلومتر خطوط انتقال، اصلاح و توسعه ۵۹۰ کیلومتر شبکه توزیع، تامین آب به ظرفیت ۷۰۵ لیتر در ثانیه و احداث ۳۶ هزار مترمکعب مخزن ذخیره است. با افتتاح این طرح ها که با ارتباط زنده رییس‌جمهور و وزیر نیرو در چند استان از جمله خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه به نمایندگی از سایر استان‌ها انجام شد، در مجموع بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شبکه آب بهره مند شدند. جزئیات طرح های افتتاح شده در تعدادی از استان ها در ادامه می‌آید:

آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۴۹ روستا در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که امروز آیت الله رئیسی به نمایندگی از دیگر استان ها دستور آغاز عملیات اجرایی آب رسانی به ۴۹ روستای آن را از طریق ارتباط تصویری در شهرستان مرزی درمیان صادر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این مراسم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان استانی در روستای آبگرم شهرستان درمیان برگزار شد،  گفت: طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای استان در راستای محرومیت‌زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود.

حسین امامی افزود: حفر و تجهیز چهار حلقه چاه، لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۱۲۰ کیلومتر، احداث ۱۲ هزار مترمکعب مخزن، ۲۵ ایستگاه پمپاژ، ۳۰ ساختمان تاسیسات به مساحت ۴۰۰ مترمربع، حصارکشی به متراژ ۸ هزار و ۴۰۰ متر طول، اجرای شبکه برق فشار متوسط به طول ۱۷ کیلومتر و ۵۲۰ باب حوضچه شیرآلات از مشخصات فنی این طرح‌ها است.

وی اعتبار این طرح‌های آب رسانی را ۲۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: براساس برنامه زمان‌بندی طرح‌ها در ۳۰ ماه آینده تکمیل می‌شود و ۱۵ هزار نفر در مناطق روستایی خراسان جنوبی از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

محرومیت‌زدایی از چهره سیستان و بلوچستان با آب‌رسانی به یک هزار و ۷۵۱ روستا

سیستان و بلوچستان از دیگر استان هایی است که امروز عملیات آب رسانی به یک‌ هزارو ۷۵۱ روستای آن با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر و اعتبار ۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال با دستور رییس جمهور آغاز شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این مراسم از پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد و اظهارداشت: توسعه خدمات آب رسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور بویژه جنوب شرق مورد توجه دولت سیزدهم است.
علیرضا قاسمی با بیان این‌که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم آب رسانی به روستاهای کشور در اولویت طرح‌های اجرایی وزارت نیرو قرار گرفت افزود: برای آبرسانی به روستاهای استان با توجه به اینکه بخش اعظمی از روستاهای استان فاقد تأسیسات آبرسانی و یا دچار تنش آبی هستند بیشترین رقم در مقابل سایر استان‌ها اختصاص یافت، در این راستا مبلغ ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در بخش آب رسانی روستایی به استان ابلاغ شده است که تاکنون ۵۰ درصد تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار روستای کشور، یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در قالب ۱۱ طرح بزرگ آب رسانی به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، گفت: این طرح‌ها به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح ۱۲ شهرستان استان با جمعیتی حدود ۵۵۴ هزار نفر بر اساس سرشماری سال ۹۵، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: به منظور تکمیل طرح آب رسانی به هزار و ۷۵۱ روستا، تهیه، حمل و اجرای خطوط انتقال به طول یک‌هزارو ۵۵۱ کیلومتر با انواع لوله‌ به اقطار ۹۰ تا یک‌هزارو ۴۰۰ میلی‌متر، تهیه، حمل و اجرای شبکه توزیع به طول یک‌هزارو  ۹۴۰ کیلومتر با انواع با اقطار ۷۵ تا۴۰۰ میلی‌متر، ۱۱۷ باب مخازن بتنی زمینی همراه با دیوارکشی به حجم  ۱۵۵ هزار و ۴۵۰ مترمکعب،   ساخت ۵۰ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه هزارو ۳۵۴ لیتر در ثانیه همراه دیوارکشی، با اعتبار ۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

 

آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان همزمان با دهه فجر

آب‌رسانی پایدار به ۶۶ روستای استان کرمانشاه

آئین افتتاح آب رسانی پایدار به ۶۶ روستای استان کرمانشاه با اعتباری بیش از ۵۶۱ میلیارد ریال امروز همزمان با دیگر نقاط کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس‌جمهور در روستای سلطان‌آباد کنگاور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این آئین با اعلام اینکه آب رسانی به ۶۶ روستای استان به بهره‌برداری رسید، گفت: برای آب رسانی به این تعداد روستا ۵۶۱ میلیارد رال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

به گفته علیرضا کاکاوند با افتتاح این تعداد طرح در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، اسلام اباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، جوانرود و دالاهو چهار هزار و ۴۹۲ خانوار با ۱۷ هزار و ۵۸ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان همزمان با دهه فجر

بهره‌مندی ۶۷ روستای هرمزگان از شبکه آب

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر عملیات اجرایی طرح بزرگ و ملی آب رسانی به ۶۷ روستای بدون شبکه آب هرمزگان به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رییس جمهور و با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم که با حضور استاندار هرمزگان در روستای گواه کوه و تنب سیک بخش دژگان بندرلنگه آغاز شد، گفت: قرار است ظرف مدت ۳۰ ماه به ۶۷ روستای بدون شبکه آب یا ایجاد حدود یکهزار کیلومتر شبکه آب در چهار مرحله آبرسانی صورت گیرد.
امین قصمی افزود: این طرح بزرگ توسط قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه اجرایی شود و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.
وی بیان داشت: در این طرح قرار است بیش از ۶۷ مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره افزون بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برای روستاهای مورد نظر احداث شود.

وی یادآورشد: استان هرمزگان افزون بر یکهزار و ۶۰۰ روستا دارد که شمار زیادی از روستاها با تنش آبی مواجه هستند و ۳۷۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود از این رو باید توجه ویژه‌ای به بحث آب رسانی در استان داشته باشیم.

آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان همزمان با دهه فجر

آغاز عملیات اجرایی طرح آب رسانی به ۳۹ روستای محروم استان بوشهر

در هفتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر همچنین عملیات اجرایی طرح آبرسانی پایدار به ۳۹ روستای محروم استان بوشهر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حاشیه این آیین گفت: با اجرای این طرح آبرسانی در قالب ۱۳ ریز پروژه به ۳۹ روستای این استان با جمعیت ۱۶هزار و ۸۱۵ نفر در قالب پنج هزار و ۳۸ خانوار به صورت مستقیم و ۱۱۰ روستا نیز به صورت غیر مستقیم از آب آشامیدنی مناسب برخوردار می‌شوند.

عبدالحمید حمزه پور بیان کرد: براین اساس احداث ۴۴ کیلومتر خط انتقال، ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع و معادل یکهزار متر مکعب مخزن بتنی ذخیره آب به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که از زیرشاخه‌های سپاه است واگذار شده که در استان بوشهر با همت نیروی دریایی سپاه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان به اجرا در آمده است.

بهره‌مندی بیش از ۵۰ هزار نفر از شبکه آب پایدار در کهگیلویه و بویراحمد

امروز همچنین عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۱۸۴ روستای استان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت و با ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم که در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با سراسر کشور از طریق حضور ویدئو کنفرانسی آیت الله رئیسی برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع  روستاهای کشور که این طرح در آنها اجرای می شود، ۱۸۴ روستای آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سید علی احمدزاده افزود: این طرح ها در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، لنده، بهمئی، مارگون و گچساران عملیات اجرای آنها آغاز شد.

امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برق رسانی به ۲۱۱ روستا و تامین مولدهای انرژی قابل حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری نیز آغاز شد.

همچنین امروز عملیات اجرایی پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو با هدف آب رسانی به ۱۰ هزار روستا با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان و با جمعیت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در مدت زمان ۳۰ ماه با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

این‌پروژه محرومیت‌زدایی شامل اجرای ۱۰۷۲ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه توزیع روستاها به‌ طول ۱۱ هزار و ۴۶۳ کیلومتر، تامین آب به ظرفیت ۶۲۱۶ لیتر در ثانیه، احداث ۱۱۲۶ باب مخزن به ظرفیت ۳۹۴ هزار و ۶۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره و ۴۴۹ باب ایستگاه پمپاژ است.

کد خبر: 46147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =