رشد ۲۰۰ برابری مستمری بگیران تامین اجتماعی قم نسبت به اول انقلاب

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان قم تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان قم را ۵۹ هزار تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال ۵۷ در حدود ۲۰۰ برابر رشد داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، " محمد عاشوری " در برنامه زنده رادیو تلویزیونی " تجلی خدمت " صدا و سیمای مرکز استان که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تهیه و پخش می شود، اظهار داشت: دهه فجر هر سال فرصت مغتنمی برای بازبینی و کنکاش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قم و شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی است. این دهه مبارک در عین حال موقعیت ممتازی برای جلب  توجه مسئولان، نهاد های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان به اهمیت موضوع تامین اجتماعی و ایجاد نوعی وفاق و مشارکت جمعی برای حل چالش ها و دغدغه های این حوزه است.

وی با بیان این که دهه فجر نمادی از معرفی خدمات و دستاوردهای دستگاههای اجرایی به افراد جامعه است تاکید کرد: در این ایام مردم از چگونگی ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی که در قبال حق بیمه به آنان ارائه می شود، مطلع شده و نسبت به امکان استفاده بهینه از خدمات آشنا می گردند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان با ارائه آماری از آخرین وضعیت خدمات رسانی این سازمان در قم اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال، ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قم هستند که در گروه‌های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمان مساجد، زنبورداران، بیمه بیکاری و بیمه توافقی قرار گرفته‌اند و در این بخش نسبت به سال ۵۷ با رشدی معادل ۲۱ برابر مواجه هستیم.

وی جمعیت کنونی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را ۸۱۵ هزار و ۷۰۰ تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه به سال ۵۷ رشد حدود ۲۰ برابری داشته است.

عاشوری افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۴۴۲ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می کنند و رشد ۱۵ برابری را نسبت به سال ۵۷ شاهد هستیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم گفت: در ابتدای انقلاب فقط ۲ مرکز ملکی تامین اجتماعی در قم وجود داشت که هم اکنون این رقم به ۱۸ مرکز ملکی بیمه ای و درمانی مجهز رسیده است.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم افزود:در ابتدای انقلاب تمام امور خدمت رسانی به صورت دستی انجام می شد و هم اینک به برکت انقلاب اسلامی و نوآوری در این حوزه، بسیاری از امور خدمت رسانی به مردم در تامین اجتماعی استان بصورت مکانیزه و غیرحضوری شده است.

عاشوری از اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ در مجموعه تامین اجتماعی در استان قم خبر داد و تصریح کرد: طرح ۳۰۷۰ با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان اجرایی شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، توانسته است بیش از ۷۰ درصد مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان در استان قم را کاهش دهد.

کد خبر: 46012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =