سازمان توسعه تجارت زنجیره بازرگانی را تکمیل کند

فیروزی گفت: سازمان توسعه تجارت باید سازوکارهای تجارت بین‌المللی را درک کرده و زنجیره های بازرگانی را تکمیل کند.

حجت اله فیروزی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با نقش ایران در تجارت بین الملل به ویژه در منطقه با بیان اینکه سازوکارهای تجارت بین‌المللی ما باید به درستی تعریف شود، افزود: سازمان توسعه تجارت باید سازوکارهای این موضوع را درک کرده و زنجیره های بازرگانی را تکمیل کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام اول این است که با شناسایی ظرفیت‌های بیرونی می‌توانیم در حوزه بین‌الملل نقش پررنگ تری داشته باشیم. با بررسی و تحقیق بدانیم که امکان صادرات به  کدام کشورها را داریم و بر اساس آن، با تعریف قوانین کشور مربوطه به بازرگانان و تسهیل صادرات، از این فرصت‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.

فیروزی گام دوم را اینگونه بیان کرد: سازمان هایی که متولی تولید هستند باید به سمت استانداردسازی کالاهای تولیدی حرکت کنند. این استانداردسازی باید مطابق استانداردهای جهانی باشد تا در زمان صادرات با مشکل مواجه نشویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام سوم دیپلماسی اقتصادی است. باید با تقویت این مورد، حضور پررنگ تری در کشورهایی که روابط سیاسی خوبی با آنها داریم، داشته باشیم. به طور مثال در کشورهایی مثل عراق، سوریه و ... که هزینه های زیادی کرده ایم و ظرفیت‌های خوبی برای حضور اقتصادی در آنجا ایجاد شده است می‌توانیم نقش بهتری ایفا کنیم ولی متاسفانه به علت اینکه در دیپلماسی اقتصادی عملکرد ضعیفی داشتیم نتوانستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

کد خبر: 45975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =