فعالیت‌های سردار سلیمانی بشردوستانه بود

 رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» گفت: فعالیت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی در سراسر منطقه، بشردوستانه و نوع دوستانه بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد گلفشان روز شنبه در مراسم دومین یادواره ملی و بین‌المللی «رفیق خوشبخت ما» که در مرکز توانبخشی هلال احمر برگزار شد، افزود: بی‌شک سردار سلیمانی لایق شهادت بود و ما تا ابد، مدیون تلاش‌های آن عزیز هستیم.

وی ادامه داد: سازمان جوانان هلال احمر بر اساس وظیفه و اهداف بشردوستانه با نگاه به فعالیت‌های بشردوستانه سردار سلیمانی، هر سال میزبان جشنواره «رفیق خوشبخت ما» است و در این  زمینه توفیق خوبی حاصل شده است.

گلفشان تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴۳ هزار اثر هنری و ۶۱ هزار چلچراغ برای این جشنواره ارسال شد که این سازمان، همه آثار دریافت شده را به بنیاد حاج قاسم سلیمانی فرستاد.

وی اظهار کرد: امسال در نظر گرفتیم که این یادواره پر رنگ‌تر و وسیع‌تر برگزار شود و در سطح ملی و بین‌المللی توسعه یابد و موضوع اصلی این جشنواره، نشان دادن فعالیت‌های بشردوستانه است.

گلفشان ادامه داد: قرار بر این شد که در سال جاری، استان قزوین دبیرخانه جشنواره ملی و بین المللی و استان کرمان میزبان طرح چلچراغ برای جمع آوری آثار هنری باشد.

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، اختتامیه نخستین جشنواره «رفیق خوشبخت ما» برگزار شد و کریم همتی رئیس وقت جمعیت هلال احمر گفت: شهید سردار سلیمانی به گردن همه ایرانی ها حق دارند و به سختی می‌توان این دلاوری‌ها را جبران کرد، با این حال جشنواره “رفیق خوشبخت ما” در هلال احمر راه اندازی و ۴۳ هزار اثر در ۱۵ رشته به این جشنواره ارسال شد که اتفاق خوبی را هم رقم زد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود:‌ سازمان جوانان یکی از درگاه‌های ورودی هلال احمر که اعضای آن ۵۰ درصد از اعضای دو میلیونی این جمعیت را تشکیل می‌دهند؛ در واقع همه اعضای جوان این سازمان در همه‌ی بخش‌ها همچون دانشجویی، طلاب و دیگر قشرها در قالب پیکره اصلی هلال‌احمر به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت :‌ در جمعیت هلال‌احمر ۸ تا ۱۰ هزار نفر کارمند هستند و باقی اعضا، ارتش داوطلبی هستند که در صحنه ها به میدان می‌آیند و مردم را تنها نمی‌گذارند.

این جشنواره شامل آثاری ازجمله شعر، روایت، پوستر، فیلم کوتاه و غیره بود. بیش از ۱۴ هزار دل نوشته،  ۹۶ انیمیشن، بیش از هزار فیلم کوتاه،  ۱۰۱ اپلیکیشن،  ۶۵۹۰ نقاشی، بیش از ۵ هزار پوستر، نمایشنامه و بیش از ۱۰ هزار اثر شعر به دست دبیرخانه این جشنواره رسید.

افتتاحیه جشنواره نیز با حضور نایب رئیس اول مجلس برگزار شد. این جشنواره در راستای دستور مقام معظم رهبری برای معرفی و تبیین مکتب شهید سلیمانی و تلاش برای فرهنگ سازی در این زمینه برگزار شد.

کد خبر: 45842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =