نیروهای حفتر در هر مکانی هدف قانونی ترکیه هستند

وزیر دفاع ترکیه با هشدار به فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی آن‌ها را هدف قانونی آنکارا در هر مکانی برشمرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (یکشنبه) گفت در صورتی که نیروهای تحت فرمان «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و حامیان آن‌ها در شرق لیبی اقدامی برای حمله به نیروهای ترکیه در منطقه صورت دهند، آنکارا آن‌ها را «اهداف قانونی» در نظر گرفته و پاسخ خواهد داد.

وی که در میان نیروهای ترکیه در طرابلس سخنرانی می‌کرد، افزود در صورت هدف قرار گرفتن نیروهای ترکیه، نیروهای حفتر و حامیان آن‌ها جایی برای فرار پیدا نخواهند کرد و در هر جایی باشند مورد هدف آنکارا قرار خواهند گرفت.

آکار در جمع نیروهای این کشور در لیبی گفت: «حفتر جنایتکار و حامیانش باید بدانند که اگر به نیروهای ما حمله کنند، ما آن‌ها را اهداف قانونی خود خواهیم دانست. نیروهای حفتر و یارانش اگر به نیروهای ترکیه حمله کنند، راه فراری نخواهند داشت.»

آکار این سخنان را در واکنش به اظهارات حفتر در روز استقلال لیبی که از نیروهایش خواسته بود نظامیان ترکیه را از لیبی خارج کنند، بیان کرد.

وزیر دفاع ترکیه روز گذشته ‌بعد از ورود به طرابلس در رأس هیئت نظامی بلندپایه با مقامات نظامی دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد.

دیدارها بین مقامات نظامی ترکیه و لیبی در سطح وزیران و هیئت‌ها صورت گرفت.

این دیدارها همزمان بود با روز استقلال لیبی که طرف ترکیه‌ای این روز را به مقامات دولت وفاق ملی این کشور تبریک گفت.

کد خبر: 4582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =