رییس جمهور با ملی‌پوشان فوتبال دیدار می‌کند

وزیر ورزش و جوانان گفت: ریاست جمهوری خیلی پیگیر اوضاع تیم ملی است و به زودی ایشان با اعضای تیم ملی ملاقات خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین؛  حمید سجادی پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات که با برتری یک صفر تیم ملی همراه بود، اظهار داشت: ابتدا از عوامل برگزاری این دیدار تشکر می کنم که این میزبانی خوب و شایسته  را انجام دادند. جای هواداران و هموطنان ما امروز خالی بود. وقتی هوادار نیست ورزشگاه حال و هوای غریبانه‌ای دارد.

وی در مورد اینکه آیا برگزاری بازی در غیاب هواداران ضعف وزارت ورزش است یا خیر تصریح کرد: ما حاضریم بگویند غیبت آنها ضعف وزارت ورزش و جوانان بوده است. ما تلاشمان را کردیم اما به مصوبه صادر شده احترام گذاشتیم. شخصا با وزیر بهداشت بهرام عینی‌اللهی هم حضوری و هم تلفنی صحبت کردم. ما باید به تصمیمی که گرفته شده احترام بگذاریم. ما تلاشمان را کردیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دیروز پس از حضور در تمرین تیم ملی، اسکوچیچ گفت می خواهد خصوصی با من صحبت کند. اسکوچیچ به من گفت که اگر می‌توانید تلاش کنید که هواداران به ورزشگاه بیایند چرا که برای روحیه تیم این موضوع لازم و ضرروری است. بعد از صحبت اسکوچیچ باز هم تا امروز صبح تلاش کردم اما این تصمیمی بود که در ستاد مقابله با کرونا گرفته شده بود.

وی در مورد ملاقات آیت‌الله سید ابراهیم رییسی ریاست جمهوری با اعضای تیم ملی تاکید کرد: من از روحیات و نیت ارزشمند او نسبت به ورزش و تیم های بزرگسالان و ورزش بانوان مطلع هستم. توصیه‌های مستمر او برای رسیدگی به اوضاع ورزش و تیم ملی فوتبال به ما می رسد. مطمئن هستم به زودی این اتفاق رخ می دهد. دنبال این هستیم اعضای تیم با ریاست جمهوری مردمی و دوست داشتنی این ملاقات را داشته باشد.

سجادی ادامه داد: حتما این شرایط فراهم خواهد شد. آن روز هم که قرار شد برای تمرینات بیاید، وقتی شرایط سخت پروتکل‌های بهداشتی را توضیح دادیم، او گفت شاید با آمدن من این پروتکل‌ها بر هم بخورد و مسائل بهداشتی و حباب شکسته شود مشورت کرد و پیشنهاد داد در فرصت دیگری با اعضای تیم ملی ملاقات داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد برای جام جهانی به فدراسیون مشورت بدهد انتخاب او اسکوچیچ است یا ترجیحش استفاده از یک مربی نام‌آشناتر است، گفت: این مسائل فنی است. فکر نمی‌کنم شما هم انتظار داشته باشید بعد از این بازی و در این شرایط من بخواهم به این مسائل تخصصی و فنی ورود کنم. اجازه بدهید، فعلاً از این شرایط می‌خواهیم عبور کنیم و به فکر این باشیم که چه برنامه‌ریزی خوبی را برای فدراسیون و تیم ملی داشته باشیم.

وی افزود: واقعاً به خودم اجازه نمی‌دهم به مسائل فنی ورود کنم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. تا اینجای کار هم خدا را شکر تیم موفقی بوده و حدود یک سال و نیم بدون باخت است. خدا را شکر بدون باخت جلو آمد. مطمئنم چهره‌ها و ستاره‌های خوبی داریم. تک‌تک بچه‌ها با ویژگی‌های متفاوت بهتر از همه هستند. کارشناسان هم می‌گویند که امسال تیم خیلی خوبی است. باید فکرهای‌مان را روی هم بگذاریم و از ظرفیت رسانه و نوع ادبیاتی که استفاده می‌کنند استفاده شود.

وزیر ورزش گفت:‌ نقد هم داشته باشید هیچ اشکالی ندارد. اتفاقاً اگر موردی بود اشکالات‌مان را به ما بگویید. ولی خواهشم این است که کلیه مطالب‌تان باعث روحیه دادن به تیم ملی باشد که نمودار برآیند همه اتفاقاتی که می‌افتد رو به بالا باشد تا موفقیت تیم ملی متفاوت با سال‌ها و اداور گذشته باشد.

سجادی در مورد عدم صدور ویزای آمریکا برای برخی از اعضای تیم ملی کشتی کشورمان عنوان کرد: این خبر امروز آمد و من از طریق فضای مجازی متوجه شدم. صادقانه بگویم که هنوز فرصت مطالعه نداشتم و به زودی پیگیری می‌کنیم.  

وی در پاسخ به این سؤال که علیرضا دبیر اعلام کرده اگر به یک نفر هم ویزا داده نشود به آمریکا نمی‌رود، تاکید کرد: اتفاقاً می‌خواستم با دبیر صحبت کنم بپرسم و ببینم موضوع چیست. آیا می‌شود کمک و هم‌فکری کرد و نظر او را لحاظ کرد. در هر صورت او رئیس فدراسیون کشتی است. خودش هم سینه سوخته این کار است. قهرمان المپیک و جهان است. حتماً دیدگاه و نظر تخصصی او برای ما ارزشمند است.

وزیر ورزش و جوانان در مورد برگزاری مجامع استقلال و پرسپولیس در دو روز اخیر گفت:‌ دو مجمع خیلی خوب برگزار کردیم. بدون تعارف بگویم یک گام بسیار مؤثر در خصوصی‌سازی این دو باشگاه مردمی برگزاری مجمع دیروز و امروز بود. به هر دو باشگاه تبریک می‌گویم. تیم مدیریتی هر دو باشگاه واقعاً همت کردند. با تمام فراز و فرودها دو مجمع برگزار شد که البته یک کار تیمی بود.

وی ادامه داد:‌ بیرون از بحث دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزارت امور اقتصادی و دارایی واقعاً زحمت کشید. بخش خصوصی‌سازی، سازمان حسابرسی و وزارت دادگستری که یکی از اعضای مجمع است خیلی زحمت کشیدند. یک کار تیمی واقعاً مثال‌زدنی انجام شد.

سجادی افزود: امروز دو گزارش حسابرسی داشتیم. بیشترین نکاتی که امروز مطرح شد و همچنین بند گزارش حسابرسی، متأسفانه مربوط به سال‌های گذشته است. روال برگزاری مجامع این طور است که هر بندی که از سوی حسابرس قانونی گزارش می‌شود، تعیین تکلیف می‌شود. تکالیفی برای هر بند تعیین شد که مثلاً این بند پیگیری حقوقی شود یا مجدد پیگیری شد که اگر مثلاً مطالباتی وجود دارد گرفته شوند.

وی گفت: این روال عادی و معمول همه مجامع شرکت‌ها است. دو مجمع خوب داشتیم گزارشی که قرائت و تصویب شد نه تنها مانع برگزاری مراحل بعدی ما برای خصوصی‌سازی نیست، بلکه یک خبر خوب هم امروز منتشر شد. هفته دیگر نماد پرسپولیس و استقلال طبق اعلام نماینده سازمان خصوصی‌سازی بالا می‌رود و قیمت‌گذاری‌ها هفته آینده انجام می‌شود.  

سجادی تاکید کرد: بعد از آن، یک هفته تا ۱۰ روز برای مراحل واگذاری می‌رود این اتفاق خیلی خوبی است. می‌خواهم به این تیم خوب، اعضای مجمع، وزارتخانه‌ها و همکاران ما در دو باشگاه، خسته نباشید بگویم. به ورزش‌دوستان و علاقه‌مندان هر دو باشگاه تبریک می‌گویم که این گام بزرگ برداشته شد. باور کنید این دو مجمع مانع سنگینی بود ولی خیلی اتفاق ارزشمندی افتاد. ان‌شاءالله برای ورزش کشور یادگاری بماند و مبارک هواداران دو تیم باشد.

وی اظهارداشت: تصمیمات فوق‌العاده حرفه‌ای، تخصصی و مدیریتی امروز در مجمع گرفتیم. مرسوم نیست که محتوای داخل هر مجمعی را عنوان کنیم ولی این دو مجمع فوق‌العاده ارزشمند بود. تقریباً یک سد بزرگی را پشت سر گذاشتیم.

وزیر ورزش گفت:‌ دیروز که گفتم منتظر اخبار خوب باشید بخشی از آن این بود که منتظر بودم مجمع تمام شود، بخش بعدی قیمت‌گذاری و نماد دو باشگاه است که هفته دیگر انجام می‌شود، بخش بعدی هم این است که حدود ۱۰ روز بعد از آن هم جشن بگیریم، واگذاری شروع می‌شود. من خبرها را زودتر لو دادم و باید روی کیفیت آن کار کنیم.

وی تاکید کرد:  در ایام دهه فجر هستیم و صعود ما هم در دهه فجر رقم خورده است. رکورد بعدی هم در این دوره است. اتفاقات واگذاری هم مربوط به نیمه دوم بهمن است. امیدوارم این ایام برهمه مبارک باشد. همه تقارن این اتفاقات خوب در فوتبال را با ایام‌الله دهه مبارک فجر به فال نیک می‌گیریم.

کد خبر: 45611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =