ایران و امارات؛ رقابت تشریفاتی برای شاگردان اسکوچیچ

تیم ملی فوتبال ایران در حالی عصر امروز به مصاف امارات می‌رود که پیش از این صعودش به جام جهانی قطعی شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی امارات خواهد رفت. مردان فوتبال ایران در بازی قبلی خود مقابل تیم ملی عراق به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کردند و با این پیروزی در خانه جشن صعود گرفتند. از همین روزی بازی امروز آن‌ها مقابل تیم ملی امارات برای ایران یک بازی تدارکاتی و تشریفاتی به شمار می‌رود. در آن طرف میدان اما نتیجه این بازی برای تیم ملی امارات بسیار حائز اهمیت است و این سه امتیاز برای آن‌ها بسیار تعیین کنند است. 

امارات برای بازی امروز و سایر دیدارهایش استراتژی کاملا متفاوتی دارد. آنها به عنوان تیم سوم گروه، امیدوار به حضور در پلی‌اف هستند و به همین دلیل هر سه بازی بعدی‌شان، حکم دیدار مرگ و زندگی برایشان دارد و امیدوارند که بدون امتیاز از ورزشگاه آزادی خارج نشوند هر چند که امتیاز گرفتن از تیم اسکوچیچ، اصلا کار راحتی نیست و مربی کروات به دنبال چهاردهمین بردش در پانزدهمین دیداری است که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. 

دو تیم تاکنون ۱۷ بار مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند که ایران ۱۳ بار به پیروزی دست پیدا کرده‌ است و امارات یک بار. سه بازی نیز به تساوی انجامیده است. این در حالی است که تنها برد اماراتی‌ها به بازی دوستانه دو تیم در سال ۷۶ که با نتیجه ۳ بر یک همراه بود، برمی‌گردد و این یعنی اماراتی‌ها تاکنون تیم ملی ایران را در هیچ مسابقه رسمی شکست نداده‌اند. بنابراین تیم ملی امارات در این بازی به دنبال شکستن طلسم و تیم ملی ایران که در ۱۴ بازی قبلش‌اش طعم شکست را نچشیده به دنبال حفظ این رکورد است.

دو تیم ایران و امارات در مرحله رفت این مسابقات ۱۵ مهر ماه به مصاف هم رفتند که در آن دیدار تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با نتیجه ۱ بر صفر و با تک گل مهدی طارمی از سد امارات عبور کند. حالا برای بازی رفت تیم رده سومی جدول مسابقات یعنی تیم ملی امارات برای بهبود جایگاه خود و حفظ احتمال کسب سهمیه جام جهانی به چیزی جز شکست دادن تیم ملی ایران فکر نمی‌کند. شاگردان با انگیزه و با روحیه اسکوچیچ نیز در این بازی خانگی در تلاش هستند که به پیروزی برسند و همین تقابل بدون شک بازی زیبایی از این مسابقه  خواهد ساخت.

دیدار دو تیم ایران و امارات از ساعت ۱۸ امروز (سه‌شنبه) با قضاوت احمد الکافِ عمانی در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

کد خبر: 45521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =