کانادا کارمندان سفارت خود در اوکراین را کاهش می‌دهد

مقام‌های کانادایی اعلام کردند که قصد دارند به‌طور موقت کارمندان غیرضروری خود در سفارت این کشور در کی‌اف را کاهش داده و آن‌ها را از اوکراین خارج کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، در بیانیه کانادا آمده است: همانطور که ما به نظارت دقیق وضعیت ادامه می‌دهیم، حفظ امنیت و سلامت شهروندان کانادا بالاترین اولویت است. در صورت لزوم مقامات ما آماده ارائه خدمات کنسولی به شهروندان کانادایی هستند. 

در این بیانیه همچنین اعلام شده است که سفارت کانادا تعطیل نخواهد شد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: همانطور که در اوایل این هفته اعلام شد، کانادا تیم خود در سفارت کی یف در اوکراین را با مقامات متخصص در زمینه‌هایی مانند امنیتی، مدیریت درگیری، اصلاحات دموکراتیک، خدمات کنسولی و دیپلماسی تقویت خواهد کرد. آن‌ها ظرفیت دیپلماتیک ما را افزایش داده و به ما اجازه می‌دهند که به ارزیابی و پاسخگویی به وضعیت در حال تحول اوکراین ادامه دهیم. 

پیش از این کانادا اعلام کرده بود که خانواده‌های دیپلمات‌های خود در سفارت این کشور را از اوکراین خارج خواهد کرد. 

اوتاوا از "حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال" اوکراین حمایت کرده و اتهامات مطرح شده در خصوص حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده است. 

کانادا همچنین اعلام کرده است در صورت حمله روسیه به اوکراین، مسکو با عواقب شدید مواجه خواهد شد. 

آمریکا نیز در هفته گذشته اعلام کرد خانواده‌های دیپلمات‌های خود در اوکراین را از این کشور خارج می‌کند. 

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با رد تلاش آمریکا و متحدان اروپائی‌اش برای تنش آلود و بحرانی نشان دادن وضع میان روسیه و اوکراین، ارزیابی واشنگتن را از تهاجم قریب الوقوع روسیه، کم اهمیت می‌داند. 

به گزارش پولیتیکو، رئیس جمهور اوکراین این واکنش را در پی تماس تلفنی پنجشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نشان داد. بایدن همزمان با افزایش تنش‌های میان واشنگتن و ناتو با روسیه بر سر اوکراین اعلام کرد نیروی نظامی به شرق اروپا اعزام خواهد کرد. 

روسیه بارها ادعاها در مورد حمله به اوکراین را رد کرده و اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده است که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

کد خبر: 45350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =