تردد خودروهایی به قدمت جنگ جهانی دوم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره وضعیت آلودگی هوا توضیح داد: زمانی که کرونا و آلودگی ذرات زیر ۲.۵میکرون و ۱۰ میکرون را در هوا داریم، طبق بررسی های انجام شده در کشور چین ، هر یک واحد افزایش این آلودگی در متر مکعب هوا ، ۱.۵ درصد میزان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، عیسی کلانتری در ادامه گفت: همچنین به دلیل افزایش مصارف گاز خانگی، سوخت نیروگاه ها از گاز به مازوت تبدیل شده و کارخانجات بزرگی مثل سیمان، مصرف گاز را به نفت کوره تبدیل کردند. خودروهای دیزلی و اتوبوس های فرسوده که در داخل شهر نیز تردد می کنند باعث آلودگی بیشتر می شوند.

کلانتری تصریح کرد: در سالهای قبل ریزگردها هم به آلودگی بیشتر کمک می کردند که خوشبختانه سه سالی است که ما ریزگرد با منشا داخلی را در کشور شاهد نبودیم.

رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: متاسفانه سوخت مازوت در کشور افزایش پیدا کرده که ذرات گوگرد زیادی دارد و آلودگی را نیز افزایش می دهد. پیش از این نفت کوره صادر می شد و در حال حاضر این صادرات متوقف شده است. با این حال مصرف نفت خام ۲۵ درصد پالایشگاههای کشور تبدیل به مازوت می شود و این مقدار مازوت ، مازاد بر نیاز کارخانجات است . به همین دلیل یا باید پالایشگاهها تعطیل شوند یا به طور کلی مازوت مصرف نشود تا شاهد این میزان آلودگی نباشیم.

وی در ادامه گفت: دست ما برای بستن نیروگاه هایی که مازوت مصرف می کنند، بسته است چرا که با این کار با کمبود شدید برق مواجه می شویم. متاسفانه نفت مازوت مازادی که تولید می شود را نمی توانیم صادر کنیم و هیچ کشوری هم به دنبال گرفتن آن حتی بصورت رایگان نیست.

کلانتری خاطر نشان کرد: لذا پیشنهاد دادیم گاز مورد نیاز کارخانجاتی که در نزدیکی شهرها قرار دارند تامین شود و فقط کارخانجات و نیروگاههایی که فاصله زیادی با شهرها دارند از مازوت استفاده کنند.

وی گفت: نیروگاههای شرق تهران می توانند از مازوت استفاده کنند ولی نیروگاههای غرب تهران به دلیل اینکه با وزش باد، آلودگی ها به شهر وارد می شود باید از گاز استفاده کنند.

کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: گازوئیل گرچه استاندارد سازی شده ولی ما همچنان خودروهای غیراستانداردی داریم که تولید برخی از آنها به جنگ جهانی دوم برمی گردد.

کد خبر: 4525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =