مردان هندبال و تلاش برای رسیدن به فینال

تیم ملی هندبال ایران امروز در حالی به مصاف تیم قطر می‌رود که در صورت پیروزی در این مسابقه به فینال راه پیدا می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی هندبال ایران این روزها در مسابقات قهرمانی مردان آسیا حضور دارد و در رقابت‌ با تیم‌های آسیایی در تلاش است صاحب سکو شود. مردان هندبال ایران پیش از این توانستند کسب سهمیه جهانی خود را با پیروزی مقابل کویت قطعی کنند و حالا در ادامه تلاش و هدفشان در این راستا است که بتوانند در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سکو شوند. 

تیم ملی هندبال ایران در بازی قبلی خود مقابل تیم بحرین در حالی تن به شکست داد که پیش از این توانسته بود سه بازی نخست خود را با برتری پشت سر بگذارد. حالا در ادامه این مسابقات نبردی سخت و چالش برانگیز با تیم ملی هندبال قطر دارد. تیمی که با بهره مندی از بازیکنان ملیت‌های دیگر توانسته در آسیا قدرت نمایی کند و با درخشش در عرصه جهانی و آسیایی تیم سرسخت و بی رقیبی به شمار می‌رود. 

از بازیکنان شاخص تیم ملی هندبال قطر می‌توان به فرانکیس مارزو کوبایی الاصل اشاره کرد که با ۳۴ سال سن، زمستان ۱۳۹۹ در رقابت‌های قهرمانی جهان در مصر با ۵۸ گل زده به‌عنوان برترین گلزن جهان انتخاب شد. فرانکیس در کسب این افتخار موفق شد ساندرساگوسن نروژی، هامپوس ونه سوئدی و میکل هانسن دانمارکی را پشت سر بگذارد.قطری‌ها در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حضور داشتند که در آنجا مقام هشتم را بدست آوردند.فرانکیس در آن رقابت‌ها همچنین یک عنوان دیگر را نیز برای قطر کسب کرد. او با ارسال ۱۷ پاس گل در رده‌بندی بهترین پاسورهای مسابقات قهرمانی جهان در  جایگاه پنجم قرار گرفت.دیگر بازیکن شاخص قطری‌ها، یوسف بن علی خط زن تونسی الاصل و ۳۴ ساله این تیم است که هم اکنون در باشگاه بارسلونا اسپانیا شاغل است.

رقابت امروز تیم ملی هندبال ایران مقابل تیم ملی هندبال قطر رقابت تماشایی خواهد بود چرا که هر دو تیم در تلاش هستند به فینال راه پیدا کنند و این کار را برای هر دو سخت می‌کنند. ملی‌پوشان ایران روی کاغذ شانس پیروزی برابر قطر را دارند اما قدرت زیاد قطری‌ها کار را برای ایران سخت خواهد کرد. بویژه اینکه تیم ملی بعد از باخت مقابل بحرین روحیه خود را از دست داده است و ممکن است نتواند تمام توان خود را به کار ببندد. 

تیم ملی هندبال مردان ایران از ساعت ۱۶ و ۳۰ به وقت تهران در مرحله نیمه نهایی قهرمانی مردان آسیا به مصاف تیم ملی قطری خواهد رفت که شانس اول قهرمانی در این رقابت‌هاست. 

کد خبر: 45185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =