آغاز واکسیناسیون کرونا کودکان از نهم بهمن ماه در البرز 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال از نهم بهمن ماه جاری در این استان آغاز می شود.

به گزارش آتیه آنلاین، دکترشهاب  مستوفی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ابلاغ واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا در کشور گفت:  واکسن های مورد استفاده برای این گروه سنی به تایید کمیته علمی ستاد ملی کرونا ، «سینوفارم» و «پاستوکووک» می باشد.

وی افزود: از روز شنبه ، ۹ بهمن ماه جاری  تمام  پایگاه های تجمیعی و مراکز بهداشت مجری واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر استان پذیرای کودکان ۹ تا ۱۲ ساله استان می باشند. 
 
معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: واکسن کرونا  برای  کودکان غیر ایرانی نیز در این گروه سنی تامین شده است. 
وی ادامه داد: با توجه به نتایج تحقیقات و اطلاعات موجود سویه «اُمیکرون» ، می تواند برای کودکان نیز خطرناک باشد و سلامتی کودکان و نوجوانان را تهدید کند. 

معاون بهداشت دانشگاه از کلیه والدین گرامی خواست تا به منظور ارتقا ایمنی کودکان در اولین فرصت جهت واکسینه کردن کودکان بالای ۹ سال خود به پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

شهرستان کرج که از ۴۵ روز پیش به رنگ آبی کرونایی درآمد طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان از ۲ روز پیش با بالا رفتن تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ زرد کرونایی شد.

اکنون ۶ شهرستان دیگر البرز آبی کرونایی هستند.

کد خبر: 45001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =