بیمه مادران به صورت ویژه دیده شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای مادران متناسب با تعداد فرزندان، شرایط ویژه ای در نظر داریم.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  جریان نشست تخصصی توانمندی های تعاونی زنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال کشور گفت:در حوزه های بیمه ای برای مادران متناسب با تعداد فرزندان، امکانات ویژه ای در نظر خواهیم گرفت.  

وزیر کار گفت: هرچه بتوانیم در حوزه رفاه خواهران تلاش خواهیم کرد. یکی از متغیرهای تعیین کننده در خصوص بانوان شاغل در وزارت تعاون، تعداد فرزندان آنها است.

وی اضافه کرد: مادرانی که حقوق دوران بارداری آنها که تا به حال  با تاخیر پرداخت می شد، با اصلاح روند در حال حاضر حقوق آنها به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.  

عبدالملکی تصریح کرد: خواهران،  مادران و خانواده در دولت سیزدهم و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای جایگاه ویژه ای هستند.  

وی با تاکید بر این که  «بخش تعاون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار پراهمیت است»، گفت: اصلاح قانون تعاون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و فعالان این بخش می توانند با ارائه پیشنهادها این موضوع را پربارتر کنند.

وی گفت: با ظهور دین مبین اسلام، نگاه ویژه ای به مقام بانوان در جهان شکل گرفت و انقلاب اسلامی نیز به نقش بانوان در جامعه تاکید فراوان داشته است.

عبدالملکی ادامه داد: پس از انقلاب، زنان از جایگاه بازیگری به قالب های کارگردانی وارد شدند.

وی اضافه کرد: حوزه زنان و توجه خاص به آنها، همواره مورد تاکید دولت سیزدهم و رئیس جمهور قرار گرفته است.

وزیر تعاون افزود: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع زنان از دو بُعد توجه ویژه داریم که توجه به اشتغال و بیمه تامین اجتماعی و موارد مرتبط با این بخش از جامعه از یک طرف و حضور بانوان در رده های بالای مدیریتی در وزارتخانه و نهادهای  زیرمجموعه از این جمله هستند.

گفتنی است در پایان این جلسه از بانوان برتر کارآفرین کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده و معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر: 44971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =