۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 44941

عراق سرسخت، جنگنده و خطرناک است

رحمان رضایی؛ پیشکسوت و مربی فوتبال
عراق سرسخت، جنگنده و خطرناک است

تیم ملی فوتبال عراق همیشه نشان داده است که برای ایران می‌تواند خطرساز شود و به هیچ وجه نباید آن را حریف ساده‌ای قلمداد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران مسیر درست و کم اشتباهی را تا این روز از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طی کرده است و به نظر می‌رسد مسیر زیادی از کسب سهمیه مسابقات را سپری کرده و حالا تنها یک گام با رسیدن به بلیت مسابقات جام جهانی فاصله دارد. با این حال مشکلاتی که این روزها تیم ملی فوتبال از نظر در اختیار نداشتن ستاره‌هایش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، موجب شده است که نتوان به طور قطع درباره بازی حساسی که تیم ملی ایران با عراق در تهران و در ورزشگاه آزادی دارد پیش بینی کرد. با این حال من تصور میکنم که در پایان ۹۰ دقیقه بازی فردای تیم ملی برابر عراق، در ورزشگاه آزادی جشن صعود خواهیم گرفت.

تیم ملی فوتبال عراق در سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و می‌توان او را به عنوان سرسخت ترین حریف ایران در مسیر رسیدن به جام جهانی قلمداد کرد. تا اینجای کار نیز نتایج بدی نگرفته است و حالا مقابل شاگردان اسکوچیچ نیز انگیزه زیادی دارد. به نظر من بازی فردا را تیمی خواهد برد که کمتر اشتباه کند و با تمرکز بیشتری بتواند نبض بازی در دست بگیرد. بدون شک فردا شاهد بازی خوب و با کیفیتی از نظر فنی خواهیم بود. اسکوچیچ هم کار سختی در بازی فردا دارد و در غیاب بازیکنان کلیدی تیمش که به دلیل کرونا آن‌ها در اختیار ندارد، کار سختی خواهد داشت.

نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که قرار است تماشاگران در ورزشگاه حضور داشته باشند و شور و هیجانی که آن‌ها با خود به همراه می‌آورند می‌تواند این مسابقه را تماشایی‌تر کند. قطعا پیروزی در این بازی و جشن صعود به جام جهانی در حالی که تماشاگران در ورزشگاه هستند باشکوه‌تر و خاطره‌انگیزتر می‌شود. امیدوارم بتوانیم برنده این بازی باشیم و خیالمان از صعود راحت شود. 

مردم علاقه مند به فوتبال و همچنین جامعه فوتبال و ورزش از تیم ملی فوتبال ایران انتظار صعود دارند. تیمی که لژیونرهای خوبی در اختیار دارد، تیم یکدستی است و فوتبال خوبی ارائه می‌دهد بدون شک توقع می‌رود که به هدفش برسد و البته در جام جهانی نیز درخشش خوبی داشته باشند. من بسیار به تیم اسکوچیچ امیدوارم و تصورم این است که در صورت صعود به جام جهانی برای نخستین بار می‌توانیم از گروه صعود کنیم و تاریخ سازی جدیدی داشته باشیم. البته همه اینها بستگی کمی به شانس تیم ملی نیز دارد و باید تا آن روز صبر کنیم. 

کد خبر: 44941

برچسب‌ها