آماده‌ام بنا به خواست مردم سمت نخست‌وزیری را ترک کنم

نخست‌وزیر ارمنستان گفت که آماده است تا با خواسته مردم کناره‌گیری کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست‌وزیر ارمنستان گفت که آماده است تا با خواسته مردم کناره‌گیری کند.

«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی گفت: «آماده‌ام تا از سمت نخست‌وزیری بر اساس تصمیم مردم کشورم کناره‌گیری کنم. من همچنین آماده هستم که در صورت دریافت تایید صلاحیت مردمی، ارمنستان را در این شرایط دشوار باز هم اداره کنم.»

نخست‌وزیر ارمنستان از نیروهای سیاسی این کشور همچنین دعوت کرد تا در یک رایزنی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سال ۲۰۲۱ شرکت کنند.

وی ادامه داد: «حرکت اپوزیسیون کشور برای برکناری‌ من از سوی مردم مورد حمایت نیست و اپوزیسیون آزاد است که به فعالیتش ادامه دهد چون دولت برای حفظ قدرت از زور استفاده نمی‌کند. من به صندلی نخست وزیری نچسبیده‌ام اما نمی‌توانم به این سمتی که به واسطه مردم به من داده شده، بی‌اعتنا باشم و با غفلت با آن رفتار کنم.»

پاشینیان این مساله را مطرح کرده که آماده گفت‌وگو درباره احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی است اما درخواست اپوزیسیون را برای کناره گیری به دلیل نحوه رسیدگی‌اش به درگیری‌های قره‌باغ با جمهوری آذربایجان رد کرده است.

در پی توافق آتش‌بس میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ، شماری از مردم ارمنستان علیه پاشینیان دست به تظاهرات زده و خواستار استعفای او شدند. شماری از نیروهای سیاسی نیز در این کشور خواستار استعفای وی شدند. 

کد خبر: 4415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =