سریال هایی که صداوسیما را گوشه رینگ بردند!

این روزها به دنبال  اقبال جامعه از سریال های نمایش خانگی، چندین سریال تازه با کارگردانان نام‌آشنا وبازیگران مطرح به زودی پخش خود را آغاز می‌کنند که این قدرت پلتفرم‌های آنلاین عرصه را بر تلویزیون تنگ کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در سال‌های اخیر به دلیل ضعف‌های متعدد موجود در سیاست‌گذاری‌های صدا و سیما و عدم دسترسی به سینما و تئاتر و تفریحاتی از این دست، توجه بسیاری از مردم به استارت‌آپ‌ها معطوف شد. حالا این روزها با گذشت دوسال از ورود کرونا بازار تولیدات شبکه نمایش خانگی داغتر از همیشه است، تولید ۳۰ سریال در سال ۱۴۰۰، تنها در یکی از دو سامانه عرضه آنلاین محصولات تصویری - نمایشی و حضور چهره‌های شناخته شده در این آثار، خود دلیل محکمی بر این ادعا است.بر اساس آنچه فیلیمو منتشر کرده است در آذر سال ۹۹، بیش از یک‌ میلیون ‌و ۱۰۰ هزار کاربر فعال داشته و نسبت به سال قبل، تعداد کاربرانش ۲.۵ برابر شده است. البته رشد چشمگیر مخاطبان فیلیمو قطعا تنها محصول عملکرد این مجموعه نیست و کم‌کاری رسانه بزرگی مانند صداوسیما و تعطیلی سینماها هم تاثیر داشته و حتی عاملی مانند ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم هم موثر بوده‌اند. از طرفی حضور چهره‌های مختلف، قصه‌هایی به دور از محدودیت‌های موجود، روابط عاشقانه و ... از مؤلفه‌های ثابت برخی از این تولیدات است که مخاطبان زیادی را به کاربران ثابت اینترنتی تبدیل کرده است که نه فقط به صورت تک نفره و از طریق موبایل‌های هوشمند که به صورت خانوادگی به تماشای این آثار می نشینند. به همین خاطر است که بسیاری از کارگردانان ثابت سینما و بازیگران مطرح نیز به این شبکه کوچ کرده اند که منجر به تولید همزمان ده تا دوازده سریال در این شبکه و کاهش جذابیت آثار تلویزیون و سینما شده است.

این شبکه پیشتر  با ساخت سریال هایی چون «قورباغه»، «خوب بد جلف؛ رادیو اکتیو»، «دراکولا»، «ملکه گدایان»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «سیاوش»، «گیسو»، «مردم معمولی» و پیش از آن‌هم «دل»، «ممنوعه»، «عاشقانه»، «نهنگ آبی»، «مانکن»، «ساخت ایران»، «رقص روی شیشه»، «هیولا» و… در عین حال با انبوه برنامه‌های به‌اصطلاح «فان»، از تاک‌شوهایی چون «همرفیق» تا رئالیتی‌شوهایی مانند «شب‌های مافیا» و «شام ایرانی» مخاطبانش را روز به روز افرایش داد.در حال حاضر نیز «خاتون»، «جزیره»،«نیسان آبی»،«میدان سرخ»، «حرفه‌ای» و «خسوف» در حال توزیع در شبکه نمایش خانگی هستند که  در این میان سریال خاتون ساخته تینا پاکروان حجم قابل توجهی از جنجال‌ها و حواشی و البته تحسین‌های رسانه‌ای را به خود اختصاص داده. از طرفی مسابقه «جوکر» به دلیل تازگی و سبک متفاوت برنامه و از سوی دیگر خنده‌دار بودن این روزها تماشاگران بسیاری را به خود جذب کرده است. بسیاری از تماشاگران با هر لحظه «جوکر» می‌خندند و معتقدند این برنامه تماشاگر را بیش از فیلم‌های کمدی می‌خنداند.حالا به دلیل حجم بالای استقبال ها، این روزها بازار تولیدات شبکه نمایش خانگی داغ‌تر از همیشه است، تولید چندین سریال در این شبکه و حضور چهره‌های شناخته شده در این آثار، خود دلیل محکمی بر این ادعا است. در ادامه به معرفی سریال‌های تازه شبکه نمایش خانگی که قرار است به زودی پخش خود را آغاز کنند، می‌پردازیم.

«جیران»

«جیران» حسن فتحی، کارگردان «شهرزاد» که به عنوان موفق‌ترین و بهترین سریال شبکه نمایش خانگی به شمار می‌آید در راه است . فتحی اکنون با ساخت سریال جیران دوباره به بستر تاریخ بازگشته و این بار سراغ ناصرالدین شاه و همسرش جیران رفته است. بهرام رادان، پری ناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی در نقش مهدعلیا بازیگران این سریال تاریخی هستند.

«یاغی»

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی هم قرار است با طی مراحل فنی، به زودی از فیلیمو پخش شود. در سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت، حضور پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی رسما اعلام شده است. ۲ بازیگر گزیده‌کاری که هر دو سال‌هاست بازی در سریالی را نپذیرفته‌اند، ولی در سریال یاغی نقش‌آفرینی خواهند کرد.باید بدانید که همین تیم نویسنده، تجربۀ نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی شنای پروانه را نیز در کارنامه خود دارند. فیلمی که بارها مورد تمجید منتقدان قرار گرفت و در پخش شبکه نمایش خانگی هم رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرد.

«آهوی من مارال»

سریال «آهوی من مارال» با کارگردانی مهرداد غفارزاده نیز در سکوت خبری و با بازی ترلان پروانه در نقش مارال و حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه قاجار، مدتی است که کلید خورده است. این سریال که با حضور بازیگرانی چون حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه، ترلان پروانه، شبنم مقدمی، الهام کردا، لیلا بلوکات و علیرضا کمالی جلوی دوربین رفته  است در دو فصل ساخته می‌شود، که فصل اول ۱۵ قسمت و فصل دوم ۲۵ قسمت خواهد داشت. بعد از جنجالی‌هایی که سازنده‌اش برای «جیران» ایجاد کرده، قطعا بسیاری را برای تماشایش کنجکاو کرده است.

«آمستردام»

سریال «آمستردام» به کارگردانی مسعود قراگوزلو که از سال گذشته تولید آن آغاز شد، قرار بود از اواخر شهریورماه پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کند اما هنوز پلتفرم انتخابی سازندگان این مجموعه اعلام نشده است.داستان سریال آمستردام موضوع اجتماعی عاشقانه دارد که داستان چند دوست را روایت می‌کند که درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شوند و سرنوشت مسیر متفاوتی برایشان رقم میزند. هنگامه قاضیانی، مهدی پاکدل، شهرام حقیقت دوست، مینا ساداتی، مجتبی پیرزاده، ارمیا قاسمی، نسیم ادبی، رویا جاویدنیا، مهدی سلطانی سروستانی از بازیگران این سریال هستند.

«ساخت ایران ۳»

مجموعه نمایش خانگی «ساخت ایران ۳» نیز به زودی از پلتفرم فیلیمو منتشر خواهد شد. این سریال ۲۰ قسمتی به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین حسینی که مدتی است تصویربرداری آن در کشور ترکیه انجام می‌شود، به زودی در پلتفرم فیلیمو در دسترس قرار خواهد گرفت. امین حیایی و مجید صالحی بازیگران اصلی این مجموعه‌اند و عایشه گل‌جوشکن بازیگر اهل ترکیه، از دیگر چهره‌هایی است که خبر حضورش در «ساخت ایران ۳» رسانه‌ای شده است. گفته می‌شود آناهیتا درگاهی، هومن برق‌نورد و عزت‌الله مهرآوران نیز در این سریال بازی می‌کنند.فصول اول و دوم این مجموعه در سال‌های ۹۰ و ۹۷ منتشر شده بودند. محمدحسین لطیفی و برزو نیک‌نژاد کارگردانی دو سری قبلی را بر عهده داشتند که در سری سوم، بهمن گودرزی جایگزین آنان شده است.

«شبکه مخفی زنان»

سریال شبکه مخفی زنان به کارگردانی افشین هاشمی یکی دیگر از جدیدترین آثار کمدی پلتفرم نماوا است که به زودی پخشش شروع خواهد شد. در خلاصه داستان این سریال آمده است که:در ابتدای قرن چهاردهم شمسی، وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور می‌شود، ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد و… تا کنون در گزارش‌های مختلف، خبر حضور بازیگرانی چون لیلا حاتمی، سیامک انصاری، شبنم مقدمی، حمید فرخ نژاد، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر و لیلا زارع در این مجموعه اعلام شده است.

«آکتور»

نیما جاویدی که توانست  با ساخت فیلم سرخ پوست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند، اکنون قصد دارد با آکتور اولین سریال خودش را با فیلمنامه ای از مجید مجیدی نیز بسازد. اواخر سال پیش جاویدی و مطلبی قصد ساخت فیلم قلعه را داشتند که به خاطر پاندمی ویروس کرونا تولید آن متوقف شدو  به خاطر وضعیت مبهم پخش و اکران در حوزه سینما و ترافیک بالا پس از باز شدن سینماها، این دو ساخت فیلم قلعه را به سال آینده موکول کردند.طبق اعلام روابط عمومی سریال، داستان آکتور درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آنها می شود زندگی شان دستخوش ماجراهایی پیچیده می شود… تاکنون نوید محمدزاده به عنوان بازیگر اصلی معرفی شده است.

«پدر گواردیولا»

سریال «پدر گواردیولا» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی هم به زودی مقابل دوربین می‌رود.سعید نعمت الله با سریال جدی «پدر گواردیلا» با کمدین های مطرح چون مهران مدیری، مهران غفوریان، حمید فرخ نژاد، امیرمهدی ژوله و حتی پانته آ بهرام آماده حضور در شبکه نمایش خانگی می شود. برخی شایعات حاکی از آن است که قرار است فاطمه معتمدآریا پس از ۱۲ سال دوری از بازی در سریال و مجموعه تلویزیونی در این سریال نقش آفرینی کند. البته تاکنون تائید نشده است.

حالا به نظر می‌رسد این شبکه به‌ زودی از نظر شمار کلی بینندگان برنامه‌هایش به طور چشمگیری بر صداوسیما غلبه کند. چراکه این روزها به دلیل ضعف‌های متعدد موجود در سیاست‌گذاری‌های صدا و سیما؛ از میزان مخاطبان تلویزیون به شدت کاسته شده و  این رسانه دیگر نتوانسته در عرصه ساخت برنامه های مفرح و سریال سازی موفق عمل کند و حالا این شبکه جای تلویزیون را برای مردم گرفته و از نظر شمار کلی مخاطبانش صداوسیما را به چالش کشیده است.

کد خبر: 44009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =