ارتش سودان بر مناطق جدید در مرز با اتیوپی مسلط شد

منابع سودانی از تسلط ارتش این کشور بر مناطق هم‌مرز با اتیوپی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، منابع نظامی سودان صبح امروز (جمعه) گزارش دادند، ارتش سودان تمامی اراضی خود را در منطقه الفشقه مجاور شهر مرزی عبدالرافع اتیوپی تحت کنترل درآوردند.

این منابع به روزنامه سودان تریبون گفتند، یگان های ارتش سودان در شرق منطقه ود عاروض مستقر شدند و همزمان شبه نظامیان مسلح اتیوپی و دیگر نیروها تجهیزات نظامی را به غرب منطقه عبدالرافع مجاور مرز مشترک میان سودان و اتیوپی منتقل کردند.

گفتنی است اکثر ساکنان شهر عبدالرافع از قوم امهره هستند که در حال حاضر این شهر تقریبا خالی از سکنه شده است.

این منابع با بیان اینکه نیروهای اتیوپی و سودان تنها در فاصله سه کیلومتری از یکدیگر قرار دارند، گفتند، پس از اینکه ارتش سودان روز چهارشنبه با حملات شبه نظامیان تحت حمایت ارتش اتیوپی به جبل ابوطیور مقابله کرده و آنها را وادار به فرار کرد، وضعیت میدانی آبستن یک رویارویی احتمالی است.

مناطق مرزی میان اتیوپی و سودان صحنه درگیری ها میان ارتش سودان و گروههای مسلح اتیوپی است که بر مناطق تحت حاکمیت سودان کنترل یافته‌اند.

نیروهای سودان، ارتش اتیوپی و شبه نظامیان تحت حمایت این کشور را به کمین علیه نیروهای خود متهم و اعلام کرد، چند روز پیش نیروهای اتیوپی علیه نیروهای سودان که در حال پاکسازی اطراف منطقه جبل ابوطیور بودند کمین کرده و چند تن از آنها را کشته و زخمی کردند.

در سال گذشته برخی شبه نظامیان اتیوپی که از حمایت ارتش این کشور برخوردار بودند، به داخل سودان نفوذ می‎کردند تا از آب رودخانه استان قضارف برای امور کشاورزی بهره برداری کنند. به همین دلیل، چند بار ارتش سودان با این عناصر درگیر شده‌ است.

کد خبر: 4395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =