اخبار ضد و نقیض از شیوع نوع جهش‌یافته کرونا در پاکستان

رسانه‌های پاکستان از شیوع نوع جدید کرونا در کراچی خبر دادند اما مقامات محلی آنرا تکذیب می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رسانه‌های پاکستانی از انتقال گونه‌های جدید ویروس کرونا که در انگلیس شناسایی شده است، به «کراچی» خبر دادند اما دولت ایالتی در جنوب این کشور این موضوع را رد می‌کند.

رئیس ستاد ویژه علوم و فناوری نخست وزیر پاکستان در امور کرونا از شناسایی چند مورد از گونه‌های جدید و جهش یافته کرونا در شهر کراچی خبر داد.

دکتر «عطاء الرحمان» تاکید کرد که برای مقابله با کرونا و سایر گونه‌های آن بیماری تولید واکسن بومی کرونا اجتناب ناپذیر است.

در عین حال دولت ایالتی سِند در جنوب پاکستان در واکنش به اظهارات نماینده نخست وزیر، هرگونه انتقال و یا شیوع گونه جدید ویروس کرونا را رد کرد.

یک سخنگوی اداره بهداشت دولت ایالتی در کراچی پاکستان اعلام کرد: هیچ علائمی از ورود گونه‌های جدید ویروس کرونا که در انگلیس شیوع یافته، دریافت نشده است.

دولت پاکستان در واکنش به تشدید شیوع کرونا در عربستان و همزمان اشاعه گونه‌های جدید این ویروس در انگلستان، تمامی پروازهای هواپیمایی کشوری و شرکت‌های خصوصی خود به مقصد این کشورها را متوقف و ورود مسافران را نیز از شهرهای انگلیس ممنوع کرد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (یعنی از هفتم اسفندماه ۹۸) تا کنون ۹ هزار و ۶۶۸ نفر از بیماران کرونایی جان سپردند. در مجموع ۴۶۵ هزار و ۷۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. 

کد خبر: 4357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =