بیش از ۱۷هزار یمنی طی ۲۱۰۰ روز  کشته شده‌اند

مرکز حقوق و توسعه عین الانسانیه در گزارش تحقیقی خود آخرین آمار هولناک کشته و زخمی شده‌ها طی جنگ پنج ساله یمن را منتشر کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تلویزیون المسیره، انصارالله یمن، ائتلاف عربی تحت امر عربستان را مسئول کشته و زخمی شدن بیش از ۴۳ هزار غیر نظامی از زمان آغاز عملیات نظامی آن در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ دانست.

بر اساس آمار مرکز حقوق و توسعه «عین الانسانیه» گزارش داد، تعداد کشته شدگان طی ۲۱۰۰ روز از تجاوز ائتلاف عربی در یمن به ۱۷۰۴۲ تن رسیده که از این میان ۳۸۰۴ تن کودک و۲۳۸۹ زن هستند.

این منبع افزود، تعداد زخمیان نیز به ۲۶۳۵۵ از جمله ۴۱۲۸ کودک و۲۸۰۱ زن رسیده است.

این مرکز در گزارش خود با اشاره به خسارت‌های مالی برجا مانده در اثر این عملیات، ائتلاف عربی را به تخریب بیش از نیم میلیون منزل غیر نظامیان  و۹۵۲۶ تاسیسات در زیرساخت‌های یمن شامل ۱۵ فرودگاه ،۱۶ بندر، ۳۰۵ نیروگاه برق، ۵۴۵ شبکه ارتباطی، ۲۱۸۱ انبار و شبکه آب رسانی ،۱۹۷۴ تاسیسات دولتی و ۴۴۹۰ پل متهم کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، تعداد تاسیسات اقتصادی آسیب دیده و ویران شده در نتیجه عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی به ۲۲۹۱۳ عدد می‌رسد. علاوه بر این ۳۹۳ کارخانه ،۲۸۹ تانکر سوخت ،۱۱۳۶۵ تاسیسات تجاری و ۴۱۱ مزرعه مرغ و چهارپایان آسیب دیده و ویران شده اند.

این مرکز خاطر نشان کرد، همچنین ۷۲۲۹ وسیله نقلیه ،۴۶۳ قایق ماهیگیری،۸۹۹ انبار مواد غذایی ،۳۹۲ پمپ بنزین ،۶۷۸ بازار،۷۹۴ کامیون مواد غذایی ،۱۷۷ تاسیسات دانشگاهی،۱۳۹۳ مسجد ،۳۶۶ تاسیسات گردشگری ،۳۸۹ بیمارستان و مجتمع بهداشتی تخریب و متضرر شدند.

طبق این گزارش، ائتلاف همچنین ۱۰۹۹ مدرسه و مرکز آموزشی، ۷۰۰۵ مزرعه کشاورزی، ۱۳۳ تاسیسات ورزشی، ۲۴۵ مکان باستانی و ۴۷ تاسیسات رسانه ای را منهدم کرده است.

کد خبر: 4346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =