انتظار ما از خودروسازان تولید خودروهای پایه گازسوز موردنیاز مصرف‌کنندگان است

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: خواسته و انتظار اصلی از خودروسازان تولید خودروهای پایه گازسوز و عرضه آن به مصرف‌کنندگان از طریق خطوط تولید کارخانه‌های خودروسازی است.

محمدحسین باقری در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین در این باره افزود: انتظار از خودروساز پاسخگویی به بازار و نیاز خودروهای گازسوز است تا مشتری‌ها با خودروهای پایه‌گازسوز برای سوختگیری با رضایت خاطر به جایگاه‌های CNG مراجعه کنند و مشکلات و هزینه‌های جانبی تبدیل کارگاهی خصوصا ضرورت تغییر مدارک و اسناد خودرو حل و فصل و موضوع انجام معاینه فنی برای تمامی خودروهای دوگانه‌سوز قابل اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: خودروهای پایه گازسوز تولید کارخانه‌ در مقایسه با خودروهای تبدیل شده در کارگاه با توجه به این که برای سوخت گاز به عنوان سوخت اصلی و پایه  طراحی شده‌اند، مزایای نظیر شتاب و قدرت بیشتر خودرو، مصرف کمتر سوخت و آلایندگی کمتر و پیمایش بیشتر در هر بار سوختگیری را دارند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ضرورت دارد خودروساز با توجه به اشغال فضای زیادی از صندوق عقب خودرو به دلیل قرار گرفتن مخزن سوخت، به منظور جذب بیشتر مشتری و رضایت‌مندی مصرف کنندگان، در تولید خودروهای پایه گازسوز، نسبت به طراحی تعبیه مخزن سی‌ان‌جی در شاسی خودرو اقدام نمایند.

باقری با اشاره به این که متاسفانه تعداد خودروهای پایه‌گازسوز تولیدی بسیار کم است، گفت: با توجه به این که افرادی ممکن است همچنان علاقمند باشند به دلیل صرفه اقتصادی، کاهش آلایندگی و کمک به محیط زیست از سوخت گاز طبیعی فشرده برای خودروی خود استفاده کنند، همچنان نسبت به تبدیل کارگاهی خودروهای تک سوز، بر اساس ظرفیت ابلاغی مصوبه مربوطه اقدام می‌کنیم، اما خواسته اصلی ما از وازرت صمت و خودروسازان این است که عرضه خودرو پایه‌گازسوز توسط خودروسازان صورت پذیرد و عرضه سوخت موردنیاز نیز توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تامین خواهد شد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه ما آمادگی داریم ظرفیت عرضه سی‌ان‌جی را در جایگاه‌های سی‌ان‌جی افزایش دهیم و  زیرساخت های لازم برای توزیع بیشتر سی‌ان‌جی و توسعه جایگاه‌ها بر اساس نیاز مصرف‌کنندگان وجود دارد، گفت: ضمنا بر اساس مصوبه شورای اقتصاد این امکان وجود دارد که  وزارت نفت نقش حمایتی خود را همچون گذشته از خودروسازان برای تولید خودروهای پایه گانه‌سوز  ایفا کند.

باقری با اشاره به امضای قرارداد اخیر برای تولید ۴۵ هزار خودروی پایه‌گازسوز تاکسی و وانت بار با شرکت ایران خودرو تصریح کرد: این قرارداد قابلیت تمدید و افزایش دارد و هر خودروی دوگانه‌سوز عمومی که در بخش حمل و نقل بار و مسافر که توسط خودروساز تولید و به مصرف‌کنندگان عرضه گردد، وزارت نفت آمادگی دارد که نقش حمایتی خود را در این خصوص ایفا نماید.

به گزارش آتیه‌آنلاین، برپایه قرارداد همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با گروه صنعتی ایران خودرو که در آذرماه سال جاری به امضا رسید، ۴۵ هزار خودرو پایه گازسوز در شرکت ایران خودرو تولید می‌شود که از این تعداد ۴۰ هزار خودرو تولیدی تاکسی و ۵ هزار خودرو نیز  وانت بار خواهد بود.

معادل پرداختی وزارت نفت به شرکت خودروساز ۵۰۵ دلار به ازای تولید هر وانت دوگانه سوز و ۴۲۵ دلار به ازای تولید هر تاکسی دوگانه سوز خواهد بود که شرایط تولید  نیز براساس کیت های پیشرفته نسل‌های ۴ و ۵ است.

کد خبر: 43316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =