رکوردزنی در دوران سیاه کرونا

«دینامیت» ساخته سید مسعود اطیابی با بازی پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر و محسن کیایی که از ۱۰ تیر امسال به روی پرده رفت با فروش ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توانست رکورد فیلم «مطرب» با فروش ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را بشکند.

به گزارش آتیه آنلاین، در هفته ای که گذشت سینمای ایران با ۲۷۴ هزار و ۹۰۴ مخاطب، فروش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد که با احتساب این هفته مجموع فروش فیلم «دینامیت» به ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید و رکورد فروش سینمای ایران را شکست. این فیلم کمدی که در شرایطی بسیار پرریسک پا به بازار اکران گذاشت توانست با شکستن رکورد دو فیلم «هزارپا» و «مطرب» در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران قرار بگیرد. البته ناگفته نماند قیمت بلیت در سال ۹۸ بین ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان بود و «دینامیت» با بلیت ۱۵، ۲۰ و ۲۵ هزار تومانی به رقم ۳۸ میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان فروش رسیده است همچنین «مطرب» سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۱۳۸ تماشاگر داشته، اما تعداد مخاطبان «دینامیت» فعلا حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر بوده است.

اگرچه از ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران، ۹ فیلم کمدی هستند، اما نکته حائز اهمیت این است که  «دینامیت» در شرایطی که گیشه به دلیل شیوع کرونا رونق خود را از دست داده بود، به نمایش درآمد و موفق شد مخاطبان فراوانی را به سینماها بکشاند از طرفی بعد از اکران این فیلم کمدی جان تازه‌ای به گیشه سینمای ایران بخشیده شد و ترس را از دل تهیه‌کنندگانی که تمایلی به اکران آثارشان نداشتند، زدود. خیلی‌ها گمان می‌کردند فیلم نمی‌فروشد اما اگر آنطور که قبلا تهیه کننده «دینامیت» گفته فیلمش تا ته سال روی پرده بماند، احتمالا ۴۰میلیاردی می‌شود و تا مدت‌ها جای خودش را در بالای جدول پرفروش‌ها بیمه می‌کند.   داستان فیلم دینامیت درباره نقل مکان دو دختر دانشجو (نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی) به آپارتمان جدید است. در این آپارتمان دو طلبه (احمد مهرانفر و پژمان جمشیدی) و یک ساقی مواد مخدر (محسن کیایی) هم زندگی می‌کنند. داستان اصلی فیلم دینامیت در بستر این آپارتمان و روابط بین این افراد شکل گرفته است. تضاد فکری هرکدام از این افراد باعث به وجود آمدن موقعیت‌های طنز شده است.

در این میان طبق آخرین آمار منتشر شده، فیلم «گشت ارشاد ۳» در فروش هفتگی، جایگاه دوم گیشه را پس از دینامیت دارد و تا کنون ۳۱ میلیارد تومان فروخته، این فیلم در هفته گذشته نیز  فروش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را برای خود ثبت کرد. فیلم سینمایی «بی همه چیز» که جایگاه سوم جدول فروش را در اختیار دارد، در هفته گذشته یک میلیارد تومان فروش داشت. فیلم سینمایی «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی ناصر محمدی، که ده روز پیش اکران شد تا کنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته است. فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» به کارگردانی محمدامین کریم‌پور نیز فیلمی است که در ابتدا کار خود را خوب شروع کرد اما با گذشت زمان با کاهش فروش زیادی مواجه شد. در هفته گذشته، این فیلم تنها ۴۵۰ هزار تومان فروخت. فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده در هفته گذشته، از بین ۲۱ فیلم، با فروش یک میلیون و دویست هزار تومانی جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص داد. فیلم «بندر بند» با کارگردانی منیژه حکمت، نیز تنها ۸۰۰ هزار تومان فروخت که افزایش بسیار اندکی نسبت به دو هفته قبل داشت. فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف نیز تنها ۳‌میلیون تومان و فیلم «پوست» به کارگردانی برادران ارک تنها ۴‌ میلیون تومان فروش را تجربه کردند.

کد خبر: 42807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =