ترور شهید سلیمانی فراتر از مرزهای میدانی بود

رئیس‌جمهوری سوریه در پیامی به مناسبت دومین سالگرد ترور سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و همراهانش توسط تروریست‌های آمریکایی، این جنایت را محکوم کرد و آن را فراتر از مرزهای میدانی دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، بشار اسد در پیامی که توسط بثینه شعبان مشاور وی در مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق قرائت شد، تاکید کرد: جنایت آمریکا در حق شهید سلیمانی و المهندس صرفا نظامی نبود بلکه فراتر از مرزهای میدانی بود و پای مفاهیم فکری‏، فرهنگی و اخلاقی در میان بود.

در پیام بشار اسد آمده است: در دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس رفیق وی در مبارزه با تروریسم و طغیان گری بین المللی ما باید بعد از قرائت فاتحه به ارواح این دو شهید و تامل در این زمینه، از خود بپرسیم که چرا کشوری در حد و اندازه آمریکا تصمیم می گیرد به شخصی حمله کند که خودش را سرباز مبارزه با تروریسم می دانست؟ یعنی همان کسی که تمامی امکانات نظامی، نیروی انسانی و تجهیزات را  به خدمت گرفت تا عناصر تروریستی، افراطی و خونریز را شکست دهد.

رییس جمهوری سوریه افزود: اگر وی (سلیمانی) برای طرح ها و حضور آمریکا و هم پیمانان غربی و محلی اش در سوریه یا لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی خطری نداشت مورد حمله قرار نمی گرفت. معادله ای که سران آمریکا را واداشت تا این جنایت پلید را در حق شهید سلیمانی و هم رزمش المهندس مرتکب شوند، صرفا نظامی نبود بلکه فراتر از مرزهای میدانی بود و پای مفاهیم فکری و فرهنگی و اخلاقی در میان بود.

کد خبر: 42634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =