نظام اسلامی نیازمند الگوسازی است

شهردار تهران با تاکید بر اینکه نظام اسلامی امروز نیازمند کارآمدی و الگوسازی است، گفت: با تحقق چهار بُعد آزادی، عدالت، معنویت و پیشرفت در جامعه، کشور به گلستان تبدیل می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا،  علیرضا زاکانی در نشست منتخبین شورای عالی استان ها که به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سه قدرت دین، قدرت رهبری دینی و قدرت مردم در انقلاب اسلامی را عیان کرد، افزود: مردم باید قدرت عمل پیدا کنند و شورای عالی استان ها به عنوان چکیده و شالوده اساسی می تواند نقشی ممتازتری در این زمینه ایفا کند.

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید خیلی از امورات خود را به جامعه و مردم محول کنند که نقطه اتصال آن، شوراهاست؛ زمانی که خواسته ای از شوراها داریم باید وجه همت بالاتر برود تا بتوانند کارکردها را دنبال و نواوری و خلاقیت داشته باشند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری باید خدمتگزار باشد، افزود: افتخار می کنیم ظرفیت های مدیریت شهری به ویژه در حوزه برنامه ریزی و مطالعات که در این دوره نگاه جدیدی بر آن است را به سمت شورای عالی استان ها سوق دهیم و از این نهاد پشتیبانی کنیم.  

زاکانی با اشاره به حضور مستمر خود در جلسات هیات دولت ادامه داد: باید از ظرفیت خود برای پیوستگی بیشتر با دستگاه ها استفاده کنیم؛ ما اقتضائات و امکاناتی داریم که می توانیم در اختیار شورای عالی استان ها قرار دهیم تا تفاوت این دوره نسبت به ادوار گذشته نمایان شود.

شورای عالی استان ها نباید صرفا یک «عنوان» باشد

شهردار تهران با تاکید بر اینکه با تمام وجود و امکانات در خدمت شورای عالی استان ها هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که شورای عالی استان ها بتواند حق و حقوق اساسی خود را برای خدمت به مردم به دست بیاورد.  

زاکانی همچنین ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم شدن راحت است به شرطی که فرد بپذیرد بندگی خدا را کند، تابع ولی فقیه و خادم و نوکر مردم باشد؛ هر فردی که این ۳ ویژگی را بپذیرد و داشته باشد می تواند حاج قاسم شود که این موضوع در مقام بیان راحت اما در عمل سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه امیدوارم مسیری را طی کنیم که قله آن حاج قاسم باشد، خاطرنشان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس برخی افراد موفق این دوره به دنبال سیم و زر دنیا رفتند اما حاج قاسم در کمین شهادت نشست و با فهم و کمال بالای خود توانست ۲سال پیش به این فیض برسد.  

شهردار تهران یادآور شد: یکی از ویژگی هایی که سبب می شود یک فرد، حاج قاسم شود این است که فرد ابتدا جایگاه خود را بشناسد و تلاش کند به بهترین نحو در آن جایگاه نقش آفرین باشد.

کد خبر: 42409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =