آخرین وضعیت بازار طلا و سکه+ قیمت‌

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است که طی یک ماه اخیر آرامشی در بازار طلا و سکه به وجود آمده که عوامل داخلی و خارجی متعددی روی آن اثر گذار بوده است اما همچنان بازار مصنوعات طلا با رکود شدید مواجه است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با آتیه‌انلاین درباره آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: طی چهار هفته اخیر آرامشی در بازار طلا و سکه به وجود آمده است و نوسانات در این بازار تقریبا در محدوده نیم درصد تا یک درصد است که البته این مسئله به عوامل بسیاری بستگی دارد.

وی افزود: ثبات قیمت ارز و کم نوسان بودن قیمت جهانی طلا یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باعث ایجاد ثبات نسبی در بازار طلا و سکه شده و نهایتا کاهش تقاضا و داد و ستدها را به همراه داشته است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: به عنوان مثال قیمت سکه طرح جدید در همین بازه زمانی یک ماهه بین۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا نهایتا ۱۲ میلیون تومان در نوسان بوده است در حالی که در ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت آن تا مرز ۱۶ میلیون تومان هم بودیم. همچنین قیمت هر عدد سکه طرح قدیم نیز در حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار تا یک میلیون ۳۵۰ هزار تومان در گردش بوده است.

کشتی‌آرای با اشاره به اینکه افت نرخ انس جهانی طلا در این ایام طبیعی است و هر ساله هر چه به ایام پایانی سال میلادی نزدیک‌تر می‌شدیم قیمت‌ها روند نزولی پیدا می‌کرد. اما نکته ای که این روزها اتفاق افتاده و مدت‌هاست اصلاح شده، کم نوسان بودن نرخ ارز در بازار است چرا که به عنوان مثال هر دلار آمریکا در یک ماه اخیر روی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۶ هزار تومان ایستاده است و طبیعتا این اتفاق مثبت آثار خودش را روی بازار طلا و سکه نشان داده است.

وی البته از وضعیت تولید طلا و مصنوعات آن در بازار انتقاد کرد و گفت: البته این وضعیت میل مردم به سرمایه‌گذاری را کاهش داده چرا که دیگر این بازار برای آن‌ها جذابیتی ندارد و علتش این است که مردم قدرت خرید یک گرم طلا را که یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان است ندارند و این کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تا تقاضا، مصرف و در پی آن تولید نیز با رشد منفی مواجه شود.

کد خبر: 4205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =