داوری آثار منتخب جشنواره فیلم پرواز با مشارکت افراد دارای معلولیت

دبیرعلمی جشنواره فیلم پرواز گفت: استقبال هنرمندان از یکصد کشور دنیا و ارسال بیش از یکهزار و ۷۰۰ اثر به جشنواره بی‌نظیر است و ارزشمندتر از آن مشارکت افراد دارای معلولیت در داوری این آثار رسیده است.

فتانه امیری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین گفت: با نزدیکی زمان برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز ویژه مسایل معلولیت و اعلام اسامی داوران پیشکسوت حوزه هنر و سینما و نوزده تن از داوران دارای معلولیت به زودی داوری آثار منتخب دوره پنجم جشنواره پرواز آغاز می شود.  
وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت حضور پررنگ افراد دارای معلولیت در بررسی آثار، مانند دوره‌های پیشین اسامی داوران منتخب که واجد شرایط بودند اعلام شد و دانیال قاسمیان که پیشتر به عنوان یکی از داوران معرفی شده بود به دلیل داشتن اثر در این دوره از جشنواره از لیست داوران حذف و مریم رحیمی جایگزین شد.
امیری تحصیلات بالا و تخصص ویژه در فعالیت‌های اجتماعی و هنری داوران دارای معلولیت حایز اهمیت خواند و افزود: چهار نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۵ فوق لیسانس، ۶ لیسانس، ۲ فوق دیپلم و ۲ نفر دارای مدرک دیپلم هستند.  
این دکترای مهندسی خلاقیت یادآور شد: در انتخاب افراد تلاش شده است از تمامی انواع معلولیت‌ها با گستردگی خفیف تا شدید و از بیشتر شهرها دعوت به همکاری شود و در راستای این رویکرد در بین داوران، یک فرد ناشنوا، یک کم بینا، یک فرد نابینا، یک نفر چند معلولیتی و ۱۵ نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند و بیشتر آنها از فعالان اجتماعی و دارای جایگاه ارزشمند در فعالیت های هنری و فرهنگی هستند.
امیری ایجاد فرصت برای داوری آثار جشنواره را گامی مهم در معرفی افراد توانمند دارای معلولیت و توانمندی‌های آنان خواند و افزود: داوران معرفی شده دارای مشاغل مختلف مانند مدیر مسوول نشریه، استاد دانشگاه، معلم، گوینده رادیو ، کارمند و خانه دار هستند و نقطه قوت و جذاب‌ترین بخش این جشنواره علاوه بر فرهنگ‌سازی مسایل حوزه معلولیت، نمایش توانمندی های افراد دارای معلولیت است.  
به گزارش آتیه‌آنلاین، رحمت اله معمار اردستانی و فتانه امیری بنیانگذاران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز  و محمدرضا شرف الدین دبیر، محمدحسین لطیفی رییس هیات داوران؛ فتانه امیری دبیر علمی و محمدعلی خبیر مدیر اجرایی پنجمین دوره این جشنواره ویژه مسایل معلولیت هستند که در تاریخ ۲۲-۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.
کد خبر: 42042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =