اخراج بیش از ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به خاطر خودداری از تزریق واکسن کرونا

یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در یادداشتی تایید کرد، بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای تفنگدار دریایی این یگان به دلیل خودداری از تزریق واکسن کووید-۱۹ از این نیرو اخراج شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در یادداشتی تایید کرد، بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای تفنگدار دریایی این یگان به دلیل خودداری از تزریق واکسن کووید-۱۹ از این نیرو اخراج شده‌اند.

ماه اوت ۲۰۲۱، پنتاگون اعلام کرد که فورا تمام اعضای ارتش آمریکا را ملزم به واکسینه شدن علیه کووید-۱۹ کرده است. در حالی که نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش آمریکا هنوز دست به اعمال اخراجهای مرتبط با این حکم نزده‌اند اما گزارش شد که مقامات با هزاران درخواست معافیت از تزریق واکسن مخالفت کرده‌اند و در ارتباط با این الزام بالغ بر ۲۴ تن از اعضای نیروی هوایی و صدها تفنگدار دریایی اخراج شده‌اند.

بر اساس این گزارش تنها در یک هفته گذشته، ۳۷ تفنگدار دریایی با استناد به حکم پنتاگون در الزامی کردن تزریق واکسن اخراج شدند و مجموع تعداد نیروهای اخراج شده از این بابت در این یگان از زمان آغاز برکناری‌ها در اواسط دسامبر ۲۰۲۱ به ۲۰۶ نفر رسید.

این در حالی است که طبق قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۲۲ آمریکا، یک نیروی نظامی را نمی‌توان تنها به دلیل امتناع از تزریق واکسن به طور غیر شرافتمندانه اخراج کرد.

کد خبر: 42031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =