فایننشال تایمز: سومالی در مسیر سقوط مجدد به دست الشباب قرار دارد

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی درباره درگیری مجدد در سومالی و افزایش قدرت گروه الشباب وابسته به تشکیلات القاعده نوشت و نسبت به بازگشت پرقدرت این گروه تندرو به صحنه و احیای تسلطش بر کشور هشدار داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی درباره درگیری مجدد در سومالی و افزایش قدرت گروه الشباب وابسته به تشکیلات القاعده نوشت و نسبت به بازگشت پرقدرت این گروه تندرو به صحنه و احیای تسلطش بر کشور هشدار داد.

این روزنامه در این گزارش نوشت: «به ویژه بعد از خروج آمریکا و نزدیک بودن خروج نیروهای اتحادیه آفریقا و نیز با توجه به تنش‌های منطقه‌ای در سودان و اتیوپی و درگیری‌ سیاسی داخلی به نظر می‌رسد گروه الشباب با قدرت در حال بازگشت به میدان و تسلط مجدد بر کشور سومالی است.»

درگیری‌ها به شهر گویال رسیده به طوریکه تاسیسات و بیمارستان‌های شهر ویران شده‌اند؛ شهری که روزی خاستگاه و پناهگاه صلح و سازش در سومالی بود.

این روزنامه اشاره کرد، بعد از حدود گذشت یک سال از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور و تعویق انتخابات افراد مسلح ازجمله افراط‌گرایان الشباب ترغیب شده‌اند بار دیگر فعالیت‌ خود را از سر بگیرند، این بازگشت، کشور را به باتلاق آشوب عمیق‌تر می‌کشاند.

کد خبر: 41697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =