وضعیت مبهم پلی‌آف لیگ برتر والیبال

با وجود این که نحوه برگزاری دور برگشت لیگ برتر والیبال مشخص شده است، اما در مورد برگزاری مرحله پلی آف دو تصمیم متفاوت اعلام شده است.

سازمان لیگ والیبال با توجه به درخواست برخی از تیم‌ها مبنی بر تغییر نحوه برگزاری دور برگشت و اهمیت ویژه برگزاری هرچه بهتر لیگ برتر باشگاه‌های کشور در دور برگشت و مراحل پلی‌آف، همچنین توجه به سلامت بازیکنان، استفاده از سیستم ویدئو چک، پیشگیری از تردد بی‌مورد در مسیرهای پروازی و زمینی، شیوع ویروس جدید (اُمیکرون)، مصوبه ستاد  کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر عدم حضور تماشاچی در مسابقات و ارج نهادن به پیشنهادات و درخواست‌های باشگاه‌ها درخصوص برگزاری فینال مسابقات به شکل دو برد از سه بازی، دو روش برای ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال به‌شرح ذیل پیشنهاد داد:

روش نخست: براساس مصوبه نشست هماهنگی با باشگاه‌ها (۲۳ خردادماه) برگزاری مرحله برگشت طبق سنوات گذشته منطبق بر برنامه دور رفت در شهرهای میزبان و پلی‌آف به صورت متمرکز

روش دوم: متمرکز به میزبانی شهر تهران در دو سالن، هر هفته ۳ بازی با استراحت یک روزه و یک هفته استراحت بین هفته‌ها و فینال هم به صورت دو برد و از سه بازی

پس از اتمام نظر سنجی، از سوی سازمان لیگ اعلام شد که روش نخست از سوی تیم‌های پذیرفته شده است. باشگاه سپاهان در اطلاعیه عنوان داشت که علاوه بر دو پیشنهاد ارائه شده از سوی سازمان لیگ روش سومی را پیشنهاد داده که مورد بررسی قرار نگرفته است.

مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال با کدام روش برگزار خواهد شد؟

پیشنهاد سازمان لیگ والیبال

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال در سایت رسمی فدراسیون اعلام کرد: در نامه‌ای که جدیدا به باشگاه‌های لیگ برتری زدیم، نظرسنجی درباره دور برگشت مرحله مقدماتی این مسابقات کردیم، ممکن است برخی باشگاه‌ها در پاسخ پیشنهاداتی نیز مطرح کرده باشند، اما هدف سازمان لیگ نحوه برگزاری دور برگشت بوده است. حالا اینکه یکی از باشگاه‌ها از بین دو گزینه پیشنهادی در خصوص دور برگشت یکی از گزینه‌ها را انتخاب می‌کند و در خصوص دور پلی‌آف هم پیشنهادی می‌دهد، فدراسیون در جای خودش به پیشنهادات تیم‌ها در خصوص موارد دیگر همچون پلی‌آف رسیدگی می‌کند. نظرسنجی در خصوص دور برگشت بوده است و ربطی به مرحله پلی‌آف نداشت.

مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال با کدام روش برگزار خواهد شد؟

صحبت‌های میلاد تقوی در حالی مطرح شد که طبق اعلام سازمان لیگ تیم‌ها روش نخست را پذیرفته اند، یعنی براساس مصوبه نشست هماهنگی با باشگاه‌ها (۲۳ خردادماه) برگزاری مرحله برگشت طبق سنوات گذشته منطبق بر برنامه دور رفت در شهرهای میزبان و پلی‌آف به صورت متمرکز خواهد بود.

با خبری که روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفته و اظهار نظر متفاوتی که دبیر فدراسیون داشته، مشخص نیست نحوه برگزاری پلی آف لیگ برتر به چه صورت خواهد بود. آیا طبق نوشته سایت فدراسیون به صورت متمرکز برگزار خواهد شد یا طبق اظهار نظر میلاد تقوی بعدا در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر: 41422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =