تفاهم‌نامه تأمین داروهای مادران باردار مددجوی کمیته امداد

کمیته امداد استان تهران و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور ارائه خدمات موثر در راستای ارتقاء سلامت و مراقبت از مادران باردار و کودکان بی‌بضاعت و نیازمند تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به منظور توسعه زمینه همکاری های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و افزایش تعاملات دوجانبه، با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه اسلامی، کاهش فقر و نابرابری، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه های هدف تفاهم نامه همکاری این نهاد با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران امضاء شد.

وی افزود: موضوع این تفاهم نامه همکاری و هم افزایی لازم جهت ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای وضعیت سلامت و مراقبت مادران باردار و  کودکان بی‌بضاعت برابر ضوابط امداد است.

پرپنچی بیان کرد: ارائه خدمات موثر در راستای ارتقای سلامت و مراقبت از مادران باردار و کودکان بی بضاعت و نیازمند برابر ضوابط امداد از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: معرفی مادران باردار بی بضاعت نیازمند مراقبت و دریافت خدمات اعم از سونوگرافی، آزمایشگاه، آزمایش های غربالگری، ویزیت متخصصان، داروهای مورد نیاز با تأیید معاونت بهداشت، بستری در بیمارستان، معرفی کودکان بی بضاعت نیازمند دریافت خدمات تشخیصی، درمانی، تخصصی و بستری،  استقرار صندوق‌های جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد در حوزه تحت پوشش، ارائه مستندات و آمار لازم به کمیته امداد در خصوص هزینه کرد خیرات و صدقات، صدور معرفی نامه‌های مادران باردار و کودکان بی بضاعت جهت ارجاع به کمیته امداد، ارائه گزارش های سالانه در خصوص نحوه هزینه کرد و خدمات ارائه شده به بیماران بی بضاعت،  به کمیته امداد از مفاد این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: تأمین تمام و یا قسمتی از هزینه خدمات تشخیصی، درمانی و تخصصی اعم از سونوگرافی، آزمایشگاه، انجام آزمایش‌های غربالگری، هزینه ویزیت متخصصان، تأمین داروهای مورد نیاز با تأیید معاونت بهداشت، بستری در بیمارستان و هتلینگ و ... برای مادران باردار و کودکان بی‌بضاعت براساس ضوابط امداد نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

پرپنچی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در هشت ماده و به مدت یک سال ادامه دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

کد خبر: 41213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =