مناطق مختلف با نگاه فرااستانی تجهیز می‌شوند

 دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه نگاهی فرااستانی به همه مناطق کشور داریم گفت: تجهیز و تقویت استان ها را نیز با همین نگاه انجام می دهیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم شامگاه شنبه در آیین تجلیل از خدمات داوطلبان و فعالان اقتصادی جمعیت هلال احمر در محل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شهرستان بم اظهار کرد: تمامی استان های ایران در معرض خطر زلزله قرار دارند لذا تجهیز آنها با نگاهی فرااستانی انجام می شود تا در صورت نیاز هم در استان خودشان و هم سایر استان ها بتوانند کمک رسانی داشته باشند.

وی با اشاره فاجعه بزرگ زلزله بم در پنج دیماه سال ۱۳۸۲ گفت: در این فاجعه بزرگ ۴۴  جمعیت ملی هلال احمر و صلیب سرخ به کمک ایران آمدند و آن فاجعه بزرگ را قابل تحمل کردند.

باهمدیگر توقف ناپذیریم

قوسیان مقدم با اشاره به نقش کمک داوطلبان در کنار امدادگران هلال احمر، این کمک ها را ستود و ضمن بیان شعار امسال جمعیت هلال احمر با عنوان با همدیگر توقف ناپذیریم بر ضرورت هماهنگی همه مجموعه های امدادرسانی و داوطلبان تاکید کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران در ادامه جمعیت هلال استان کرمان یکی از قوی ترین و منظم ترین جمعیت های هلال کشور برشمرد و تاکید کرد: کرمان تقریبا یکی از بهترین استان های ما در زمینه امداد هوایی، لجستیک و تجهیزات انبارهاست.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید امروز متوجه شدم در استان کرمان سه بیمارستان صحرایی در سه نوع مختلف وجود دارد؛ نگاه ما به استان کرمان ویژه بوده و اینک یک جمعیت قوی نیز در استان داریم.

آمادگی راه اندازی داروخانه های هلال احمر در شهرستان ها

دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران در حاشیه این مراسم در پرسش به خبرنگار ایرنا نیز درباره راه اندازی داروخانه هلال احمر در شرق استان کرمان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد در هر شهرستانی که دانشگاه علوم پزشکی مجوز صادر کند داروخانه هلال احمر راه اندازی شود.

موزه زلزله بم

وی همچنین درباره راه اندازی موزه زلزله بم که بارها قول آن توسط مسئولان به شهرستان بم داده شده نیز گفت: یکی از سیاست های کلی جمعیت هلال احمر برای راه اندازی موزه ها در استان ها وجود یک فضای مناسب برای این کار است.

قوسیان مقدم تاکید کرد: بم نماد زلزله در ایران است و قطعا باید از فضاهای سطح شهرستان بازدید به عمل آید و در صورت داشتن چنین فضایی موزه زلزله بم راه اندازی خواهد شد.

برخی مشکلاتی که هنوز پابرجاست

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهید قاسم سلیمانی که نماد پایمردی، تلاش، شهامت و شهادتی که در ایرانیان وجود دارد بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران تاکید و بیان کرد: در این شرایط که دشمن تحریم های شدیدی علیه ما اعمال کرده است باید از ظرفیت های درون خودمان که بسیار خوب هم هستند استفاده کنیم.  

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس توضیح داد: نیاز است در کشور گره ها باز شوند و اگر شعار امسال که مقام معظم رهبری آن را مشخص کردند به درستی اجرایی شود بخش اعظمی از مشکلات ما در بخش اقتصاد حل می‌شود.
وی تصریح کرد: زمانی که در بم زلزله آمد گروهی مأیوس شدند و فرماندار وقت آن زمان هنوز طنین صدایش در گوش شنیده می شود که گفت بم با خاک یکسان شد و کسی باور نمی کرد بم ساخته شود.
غضنفرآبادی افزود: به لطف خدا و فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده بودند از دل ویرانه ها شهری مستحکم خواهیم ساخت امروز شهر بم در کشور یکی از شهرهای مستحکم است و استانداردهای ساخت و ساز خوبی در آن ایجاد شده است.
نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان درباره بخشی از اقدامات صورت گرفته بعد از زلزله بم گفت: شهرستان های نرماشیر، فهرج و ریگان بعد از زلزله سال ۸۲ ایجاد شدند و از جمله مهمترین کارهایی که رخ داد نیز تبدیل دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی بم بود.
به گفته وی اگر جاده بم - کرمان در زمان زلزله دوبانده شده بود این همه تلفات نداشتیم.
 غضنفرآبادی اضافه کرد:با توجه به اقدامات خوبی که انجام شده اما در برخی قسمت ها مشکلاتی وجود دارد مانند جاده ریگان- نرماشیر که یکی از انتظارات مردم است که پیگیری های لازم انجام شده و حل خواهد شد.
وی درباره پروژه انتقال آب سد نسا به بم و بروات نیز عنوان کرد: این پروژه در حال اتمام است و فقط تصفیه خانه آن مانده که نیاز به اعتبار بیشتری دارد و امیدواریم این مشکل هم بزودی حل شود.

‌در این مراسم از داوطلبان، خیران و فعالان اقتصادی استان کرمان که در زمان حوادث از جمعیت هلال احمر ایران پشتیبانی می کنند با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر: 40918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =