افزایش ۵ درصدی بودجه انرژی در  لایحه بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس هدف گذاری و پیش بینی ها رقمی افزون بر ۳۸۲ هزار میلیارد تومان نیز میزان درآمد حاصل از فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

حسین حسین زاده؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با موضوع انرژی در بودجه سال آینده گفت: بودجه انرژی در سال آینده طبق لایحه ای که دولت تقدیم مجلس کرد، ۵ درصد افزایش دارد البته جزییات کار هنوز بررسی نشده است.

وی عنوان کرد: بر اساس هدف گذاری و پیش بینی ها رقمی افزون بر ۳۸۲ هزار میلیارد تومان نیز میزان درآمد حاصل از فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

رییس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با بودجه پیشنهادی و میزان فروش و صادرات نفت، میعانات گازی و سایر مولفه های مهم نشست های تخصصی و مفصلی با وزارت نفت و حوزه های مربوطه برگزار کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تورم و شرایط بد اقتصادی که در زمان تحویل دولت سیزدهم وجود داشت سپری شدن فقط چند ماه، مدت زمان کوتاهی است و باید حداقل ۲ سالی بگذرد تا این دولت شرایط را بهبود بخشد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: دولت طی این چند ماه اقدامات خوبی انجام داده است. جلوگیری از خلق پول و اضافه نشدن نقدینگی و پرداخت به موقع حقوق کارکنان، از مهم‌ترین کارهای مثبت این دولت است و تنها نقد این است که در برخی موارد مثل صنعت خودرو مشکلات هنوز پا برجا هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت در موارد این چنینی باید به جد ورود کند، افزود: عدم برنامه ریزی صحیح در طرح‌های آبرسانی و جاده ای یکی دیگر از مشکلاتی است که باید رییس حمهور محترم به آن  سامان بخشد و مانع از ایجاد رانت در این حوزه ها شود. به طور مثال بسیاری از مناطق، راه مناسب و آسفالت برای تردد ندارند ولی در برخی جاها شاهد این هستیم که برای ۶ بانده کردن یک جاده ۴ بانده، بودجه هایی تخصیص داده می‌شود که لازم است نظارت بیشتری بر این حوزه ها صورت گیرد تا ابتدا امور واجب را انجام دهیم زیرا چنین مواردی اضافه بر مازاد است.

کد خبر: 40776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =