عربستان با کمک چین در حال ساخت موشک‌های بالستیک است

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که عربستان به‌طور فعالانه موشک‌های بالستیک خود را با کمک چین تولید می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از یورونیوز، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که عربستان به‌طور فعالانه موشک‌های بالستیک خود را با کمک چین تولید می‌کند.

سی ان‌ان با استناد به «سه منبع آگاه با آخرین اطلاعات» اعلام کرد که عربستان در گذشته موشک‌های بالستیک را از چین خریداری می‌کرد اما خود هرگز قادر به ساخت موشک نبوده است. این رسانه در بخش دیگر با استناد به تصاویر ماهواره‌ای که به دست آورده است، اعلام کرد که پادشاهی سعودی در حال حاضر این سلاح‌ها را دست‌کم در یک مکان تولید می‌کند.

این رسانه در ادامه به نقل از دو منبع آگاه دیگر شامل مقام‌های آمریکایی در آژانس‌های مختلف مانند شورای امنیت ملی گزارش داد که در ماه‌های اخیر آن‌ها از اطلاعات طبقه‌بندی شده در انتقال فن‌آوری‌ موشک‌های بالستیک در مقیاس بزرگ بین چین و عربستان مطلع شده‌اند.

«جفری لوئیس» کارشناس تسلیحاتی و استاد انستیتوی مطالعات بین‌المللی «میدلبری» به سی‌ان‌ان گفت: «در حالی که توجه‌ها بر برنامه موشک‌های بالستیک ایران متمرکز شده است، در طرف مقابل به همان میزان به توسعه و تولید موشک‌های بالستیک عربستان بی توجهی شده است».

کد خبر: 40604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =