توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی با عنوان ۳۰۷۰

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به امهال حق بیمه شامل مشاغل ناشی از آسیب ویروس کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: مشاغلی که به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا رسیده باشند، شامل این حق بیمه می شوند؛ که در عید امسال 14 فعالیت و اخیرا ۱۲ فعالیت مورد تصویب این ستاد قرار گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، جعفر سمساری با بیان این که صنعت گردشگری و تفریحی هم جز مشاغل ناشی از آسیب کرونا قرار گرفته اند، تصریح کرد: مشاغلی مانند گردشگری و تفریحی، رستورانها، مراکز آموزشی و ... می توانند با ارایه حق بیمه کارکنان، حق بیمه خود را بعد از اتمام سال به صورت اقساطی پرداخت نمایند.

سمساری به پررنگ تر شدن خدمات غیرحضوری این سازمان در ایام کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: طرح ۳۰۷۰ به‌منظور غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت حضوری به‌منظور کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه در سازمان در حال اجرا می باشد  شامل 30 نوع خدمت می شود که تاکنون در این سازمان که از ۱۹ آبان ماه تا بهمن ماه رونمایی خواهند شد و تا کنون زیرساخت های لازم برای ارایه 13 نوع خدمت غیرحضوری فراهم شده است.

وی با بیان این که تمام ابلاغ های این سازمان هم به صورت اینترنتی ابلاغ می شود، ادامه داد:  اولین مورد از این 30 خدمت، پرداخت هدیه ازدواج بود و همچنین بررسی تکفل فرزندان اناث بود که غیرحضوری شده است.

وی در ادامه از حذف دفترچه های کاغذی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی نسخه های الکترونیکی، دفترچه های کاغذی نیز به طور کلی حذف می شوند و ارایه خدمات تنها بر اساس ارایه کد ملی بیمار خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که آمادگی لازم و کافی را برای ارایه خدمت به  کلینیک ها و مطب ها و سایر مکان های مورد نیاز به نسخه های الکترونیکی را داریم، تصریح کرد: در حال حاضر تمام پزشکان استان به نسخه الکترونیکی مجهز نشده اند؛ در صورت تکمیل نسخه الکترونیکی، بیماران با مراجعه به داروخانه ها و تمام مراکز عکسبرداری و رادیولوژی، تنها با ارایه کد ملی داروهای و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نماید.

سمساری به تعداد کل رانندگان بیمه شده در حوزه حمل و نقل استان اشاره کرد و اذعان داشت: نزدیک به 56 هزار نفر راننده درون و برون شهری که در حمل و نقل عمومی فعالیت دارند، جز بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی با بیان این که این افراد با حق بیمه ۱۳/۵ درصدی بیمه می شوند، افزود: 3.5 درصد حق بیمه این افراد را سازمان هدفمندی یارانه ها و 10 درصد آن را هم دولت پرداخت می نماید.

وی از کاهش آمار دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه امسال بعد از شیوع ویروس کرونا، در استان بیکاری بالایی اتفاق نیافتاد و در سال گذشته که تعداد دریافت کنندگان این مقرری 12 هزار نفر بودند، امسال این عدد به 9 هزار و 651 نفر کاهش داشت.

کد خبر: 4047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =