ستاره هایی خارج از تلویزیون

این روزها بازار تولیدات شبکه نمایش خانگی داغتر از همیشه است، تولید ۱۰ تا ۱۲ سریال در این شبکه و حضور چهره های شناخته شده در این آثار، خود دلیل محکمی بر این ادعا است.

به گزارش آتیه آنلاین، درحال حاضر سریال ‌"قورباغه" به کارگردانی هومن سیدی آماده توزیع است. سریالهای "خوب، بد، جلف ۳"، "ملکه گدایان"، "خاتون"و "ســیاوش" هم در حال تولید هستند،  در عین حال این شبکه با انبوه برنامه‌های به‌اصطلاح «فان»، از تاک‌شوهایی چون «همرفیق”» تا رئالیتی‌شوهایی مانند «شب‌های مافیا» و «شام ایرانی» مخاطبانش را روز به روز افرایش می دهد.

در کنار این موضوع این روزها به دلیل ضعف‌های متعدد موجود در سیاست‌گذاری‌های صدا و سیما از میزان مخاطبان تلویزیون به شدت کاسته شده است؛ چراکه  تلویزیون نتوانسته در عرصه ساخت برنامه های مفرح و سریال سازی موفق عمل کند و در واقع این شبکه جای تلویزیون را برای مردم گرفته و از نظر شمار کلی بینندگان برنامه‌هایش صداوسیما را به چالش کشیده است.

سریال های  آقازاده، مانکن، کرگدن و دل نمونه هایی از تولیدات نمایش خانگی هستند که در یکی دو سال گدشته  به شدت در میان خانواده های ایرانی جا باز کرده و مخاطبان، هر هفته  انتظارقسمت جدید را می کشیدند، این در حالی است که سریال های در حال پخش از صدا و سیما به قدری ضعیف عمل کرده اند که گاها بسیاری از خانواده های ایرانی، حتی نامی از آن ها نیز نشنیده و بی میل و رغبت هستند.

در واقع حضور چهره‌های مختلف، قصه‌هایی به دور از محدودیت‌های موجود در صدا و سیما، روابط عاشقانه و ...از مؤلفه‌های ثابت برخی از این تولیدات است  که مخاطبان زیادی را به کاربران ثابت اینترنتی تبدیل کرده است که نه فقط به صورت تک نفره و از طریق موبایل‌های هوشمند که به صورت خانوادگی به تماشای این آثار می نشینند. به همین خاطر است که بسیاری از کارگردانان ثابت تلویزیون و بازیگران مطرح نیز به این شبکه کوچ کرده اند که منجر به تولید همزمان ده تا دوازده سریال در این شبکه شده است.

قورباغه

«قورباغه» سریالی پر ستاره  از هومن سیدی که یکی از طولانی‌ترین مراحل تولید را بین سریال‌های شبکه نمایش خانگی داشته است مقرر شده بود تا پس از حواشی فراوان و تغییرات مداوم در زمان توزیع، درنهایت درروز ۲۴ آذر ماه عرضه شود اما بازهم این سریال به دلایل نامعلومی توزیع نشد، اکنون شنیده ها حاکی از آن ست که احتمال زیاد همین روزها مشکلاتش حل و منتشر خواهد شد.

نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، آناهیتا افشار و مهران غفوریان از بازیگران "قورباغه" هستند که یک درام اجتماعی است. سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد و در خلاصه داستان آن آمده است: "من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همه این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم. "

گیسو

سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی زمستان سال ۹۵ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و استقبال مخاطبان و درخواست های مکرر برای ساخت فصل دوم منوچهر هادی را مجاب کرد تا عاشقانه ۲ را کلید بزند.

«عاشقانه ۲؛ گیسو» درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی منجمله پولشویی است و با توجه به ساخت سریال های مختلفی که روابط رومانتیک در آن ها محور اصلی بوده، در این فصل در جهت ارتباط با مخاطب تحولی اساسی در داستان صورت گرفته است

"گیسو" روی زندگی شخصیت گیسو تمرکز دارد که در فصل گذشته مهناز افشار ایفاگر این شخصیت بود، که حالا با مهاجرت جای او در این سریال خالی است و هانیه توسلی ایفاگر این نقش شده است. رضا گلزار، ساره بیات، حسین یاری، هانیه توسلی، هومن سیدی، سانیا سالاری بازیگران این فصل سریال جدید هادی هستند.

ملکه گدایان

حسین سهیلی‌زاده با سریال "مانکن" به شبکه نمایش خانگی آمد، ملکه گدایان دومین سریال این کارگردان در شبکه نمایش خانگی است که تهیه‌کنندگی آن را رحمان سیفی‌آزاد و علی ‌طلوعی برعهده‌ دارند، ایرج محمدی مشاور پروژه و حامد افضلی و امین محمودی نویسندگان این سریال هستند. در ملکه‌گدایان باران کوثری، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میر طهماسب، علی اوجی، سولماز غنی، بهشاد شریفیان، عرفان ناصری، شبنم قربانی، علی صلاحی، مریم سرمدی، نورا محقق و فرزاد فرزین و باهنرمندی رویا نونهالی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان سریال ملگه گدایان آمده است:امروز تو، می تونه فردای من باشه... هیچکس از سرنوشت خبر نداره... حتی شما...

خوب، بد، جلف

سریال خوب بد جلف ۳، به کارگردانی پیمان قاسمخانی و محسن چگینی به‌زودی از سامانه فیلیمو پخش خواهد شد و باید گفت که بعد از قورباغه، سریال «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم‌خانی پرسروصداترین سریال ماه‌های آتی خواهد بود.

«خوب، بد، جلف» که در سکوت خبری ساخته شد احتمالا طی هفته‌های آتی پخش می شود و با همان ترکیبی از بازیگران که در دومین فیلم این مجموعه حاضر بودند امتداد دارد.

خاتون

تینا پاکروان، به دلیل شیوع کرونا تا مدت‌ها ضبط "خاتون" را متوقف کرد و حالا چند وقتی است که آن را در بندر انزلی مقابل دوربین برده است.

این سریال تاریخی است و به دلیل ضبط در شهرهای مختلف، جزو پروژه‌های پرهزینه شبکه نمایش خانگی به‌حساب می‌آید. مهران مدیری، نگار جواهریان، حامد کمیلی و اشکان خطیبی، جزو بازیگران این سریال هستند.

جیران

حسن فتحی با ساخت سریال شهرزاد سابقه خوبی در شکه نمایش خانگی دارد، سریالی که در بستری تاریخی داستانی جذاب و عاشقانه را روایت می‌کرد. او اکنون با ساخت سریال جیران دوباره به بستر تاریخ بازگشته و این بار سراغ ناصرالدین شاه و همسرش جیران رفته است.

جیران یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بوده. جیران، با سایر زنان دربار ناصرالدین‌شاه فرق داشته. شیفته شکار و اسب سواری بوده و هنگام سواری، چکمه و لباس مردانه می‌پوشیده. اولین بار برای فرا گرفتن رقص به دربار قاجار راه پیدا می‌کند ناصرالدین شاه در اولین نگاه به او دل می‌بندد. درباره سریال «جیران» گفته می‌شود که  پریناز ایزدیار نقش جیران و بهرام رادان هم نقش ناصرالدین‌شاه را بازی خواهد کرد. شبنم مقدمی، بابک حمیدیان و رعنا آزادی‌ور هم دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

علاوه بر این آثار برخی از فیلمسازان دیگر نیز مجوز ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی را دریافت کرده‌اند که به دلیل شرایط حال حاضر تولید و همچنین سرمایه‌گذار منتظر شرایط بهتر هستند. علی سرابی کارگردان و بازیگرِ تئاتر تصمیم دارد تا رمان «خون خورده» مهدی یزدانی‌خرم را تبدیل به سریال نمایش خانگی ‌کند. همایون اسعدیان کارگردان فیلم‌ «طلا و مس» هم تصمیم دارد با یک مجموعه طنز به نام «ناجور» با فیلمنامه‌ای از بابک کایدان به شبکه نمایش خانگی بیاید. همچنین «سیاوش» به تهیه‌کنندگی مهدی یاری و نویسندگی نیما اقلیما و کارگردانی سروش محمدزاده نیز در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.

کد خبر: 4044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =