طلسم کنسرت‌های حضوری تهران این بار می‌شکند؟

بعد از ۲ سال دوری اجباری مخاطبان از کنسرت های موسیقی، به نظر می رسد زمستان ۱۴۰۰ خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان  اجراهای زنده در پایتخت را آغاز می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، از زمانی که سالن های تئاتر و سینما درهایشان را برای تماشاگران باز کردند، معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا، درخواست قرار گرفتن اجراهای موسیقی در گروه دو مشاغل و از سرگیری اجراهای موسیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ارائه داد، اما خبری از پاسخ ستاد به نامه معاون هنری درباره برگزاری کنسرت‌ها نبود تا اینکه چندی پیش، پس از انتصاب «محمود شالویی» به سرپرستی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین توتونچیان، مدیر شرکت فرهنگی ققنوس و مدیر سایت ایران‌کنسرت درباره آمادگی سالن ها برای از سرگیری کنسرت های موسیقی بعد از دو سال وقفه، اظهار داشت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به نارنجی شدن تهران، اجازه برگزاری کنسرت های موسیقی با ظرفیت ۵۰ درصدی صادر شده است.

اما شرایط فروش بلیت برای ظرفیت ۵۰ درصد سالن ها بود و به عقیده کنسرت گذاران درصورت عدم افزایش قیمت بلیت ها، هیچ صرفه اقتصادی برای برگزاری کنسرت ها وجود ندارد. همین موضوع باعث شد که تهیه‌کنندگان مطرح موسیقی بیش از اینکه در تلاش برای برگزاری کنسرت در تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند، رو به اجرا در جزیره کیش آوردند که بلیت آن‌ها با قیمت‌های نجومی ۴۵۰ هزار تومانی به فروش می‌رسد. این شرایط ادامه داشت تا اینکه دو هفته پیش معاونت هنری اعلام کرد با تصمیم ستاد مقابله با کرونا می‌توان برای تمام صندلی‌های سالن بلیت فروشی کرد و با این خبر کمی از بار مشکلات برداشته شد. همچنین معاونت هنری اعلام کرد که بررسی درخواست‌های مجوز اجراهای صحنه‌ای پس از دوره تعطیلی اجراهای صحنه‌ای به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در دفتر موسیقی آغاز شده است و تاکنون ۱۰ درخواست برای دریافت مجوز اجراهای موسیقی پاپ، دستگاهی و کلاسیک به دفتر موسیقی رسیده و در حال بررسی است. در همین حال علاقه‌مندان به حوزه موسیقی، چشم انتظار برپایی اجراهای زنده برای زدودن خستگی‌ها و ناامیدی‌های پساکرونا بودند که هفته گذشته  یکی از تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران حوزه موسیقی از مخالفت دوباره ستاد ملی مقابله کرونا برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی طی روزهای آینده خبر داد و به نظر می رسید معمای کنسرت‌ها وارد مرحله جدیدی شده.

اما این هفته خبرها حکایت از آن داشت که که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین مجوز کنسرت صادر کرده همچنین با مراجعه به حساب کاربری چندین خواننده پاپ در اینستاگرام مشخص شد که روزهایی ابتدایی دی ماه، تعدادی از سالن ها میزبان علاقه مندان در تالارهای تهران خواهند بود. حالا براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مسیح و آرش روز اول دی‌ماه در سالن بزرگ وزارت کشور، حجت اشرف‌زاده روز سوم دی‌ماه در سالن اسپیناس، آرون افشار روز چهارم دی‌ماه در برج میلاد تهران، بابک جهانبخش روز دوم دی‌ماه در برج میلاد تهران، رضا بهرام روز یازدهم دی در سالن اسپیناس کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند. همچنین  بهنام بانی، روزبه نعمت‌اللهی، علیرضا طلیسچی و سینا شعبانخانی هم دیگر خوانندگانی هستند که تاریخ برگزاری کنسرت‌های آنها به زودی اعلام می‌شود. با این حال هنوز امکان برگزاری کنسرت‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌ها وجود ندارد و مکانیسم خرید بلیت به صورتی است که بعد از خرید هر بلیت دو عدد صندلی قبل و بعد جهت حفظ فاصله‌گذاری غیرفعال خواهد شد. همچنین همراه داشتن کارت واکسن، ماسک و دستکش حین ورود به سالن اجرا الزامی است.

کد خبر: 40343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =