برنامه های تلویزیون در شب یلدا ۱۴۰۰

امشب شبکه‌های مختلف تلویزیون با تدارک برنامه‌های متنوع، شب یلدا را جشن می گیرند.

به گزارش آتیه آنلاین، صدا و سیما در سال‌های اخیر سعی کرده برنامه‌های متنوعی را برای شب یلدا  که در زندگی ایرانیان یکی از خاص‌ترین شب‌هاست تدارک ببیند. امسال در ویژه برنامه‌هایی که تدارک دیده شده، حضور خوانندگان و بازیگران سینما و تلویزیون به چشم می‌خورد، در ادامه زمان و شبکه پخش این برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید.

 شبکه یک/ «درجه یک»

شبکه یک سیما همزمان با شب یلدا، ویژه برنامه «درجه یک» با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع را تدارک دیده است که  میزبان مهمانانی از اقشار مختلف از جمله هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های مذهبی و… خواهد بود. رویکرد اصلی این برنامه که هویت محوری و ترویج فرهنگ بومی و سنتی ایرانیان و نمایش آداب و رسوم شب یلدا در اقصی نقاط کشور و محور برنامه خانواده است سه شنبه ۳۰ آذر به صورت زنده بعد از سریال، حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

کرمی درباره اینکه چه وجه تمایزی با دیگر برنامه‌های شبکه‌های دیگر خواهند داشت تا صرفاً به دعوت از سلبریتی ها منتهی نشود گفت: ذات شب یلدا و مهمونی و دورهمی است آنچه که شبکه یک در نظر دارد متفاوت از این است که فقط خواننده و بازیگر بیاوریم، ما هم خودمان خانواده هستیم و هم مهمانانمان خانوادگی خواهند بود.

شبکه دو / «یلدای دو صفر»

«یلدای دو صفر» که توسط تیم برنامه‌ساز «محاکات» و با اجرای منصور ضابطیان برای پخش در شب یلدا تولید شده در ۲ بخش روی آنتن می‌رود.

بخش اول از ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۳۰ آذر به مدت ۳۰ دقیقه در جدول پخش شبکه دو قرار دارد. بخش دوم نیز پس از گفت‌وگوی ویژه خبری از حوالی ساعت ۲۳:۳۰ تا ۱:۳۰ بامداد چهارشنبه پخش خواهد شد. گفتگو با چهره‌ها و اجرای زنده موسیقی از بخش‌های مختلف این برنامه به کارگردانی محمد صوفی و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی است که جزئیات آن در روزهای پیش رو اعلام خواهد شد. همچنین شبکه ۲ سیما قرار است در شب یلدا لوگوی خودش را تغییر بدهد.

 شبکه سه/ «زوجی نو»

همچنین امشب "زوجی نو" ویژه‌ برنامه‌ شب یلدای شبکه سه خواهد بود که در شب های سه شنبه و چهارشنبه، ۳۰ آذر و یکم دی ماه از ساعت ۲۲ الی ۲۴ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. در این برنامه هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر از جمله حسین رفیعی، مهران ضیغمی، نگار عابدی، ستاره حسینی، سید محمدرضا حسینی بای، بهروز حضور پیدا خواهند کرد و پیرامون رسوم و سنت های شب یلدا به گفت و گو خواهند نشست. همچنین آرون افشار هم که به عنوان خواننده در این برنامه اجرا خواهد داشت.

 شبکه چهار / «هزاره شعر»

برنامه «هزاره‌ شعر» با اجرای رشید کاکاوند ویژه شب یلدا امشب ساعت ۲۲ روی آنتن این شبکه خواهد رفت. در این ویژه‌برنامه زنده ترکیبی، با میهمانان درباره یلدا در آیینه شعر فارسی گفت‌وگو می‌شود. همچنین حافظ‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، نماهنگ و بخش‌های گرافیکی جذاب متناسب با بلندترین شب سال، همراه با آواز سنتی از دیگر بخش‌های برنامه است. دکتر سوگل مشایخی استاد دانشگاه و محقق شعر پارسی و اردشیر رستمی شاعر، بازیگر، نویسنده و کاریکاتوریست؛ مهمانان ویژه‌ی این شب‌نشینی فرهنگی خواهند بود. شهاب جلالی‌نیا و امین رحیمی در این برنامه زنده شبانه به اجرای موسیقی می‌پردازند. نقالی مجتبی حسن‌بیگی و شعرخوانی فاطمه میرزایی از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «هزارۀ شعر» است.

شبکه پنج/ویژه برنامه «انار»

«انار» به تهیه‌کنندگی حسن نظری نام ویژه برنامه شب یلدای شبکه پنج سیما است که امشب به مناسبت بلندترین شب سال از ساعت ۲۰ به‌صورت زنده روی آنتن این شبکه می‌رود. مصطفی امامی برای اجرای این ویژه برنامه یلدایی انتخاب شده و قرار است این مجری جوان با ‌میهمانانی از اقشار مختلف از جمله چهره‌های مذهبی، هنرمندان، ورزشکاران و… به گفت‌وگو بپردازد

 شبکه نسیم/ «خندوانه» و «چهل تیکه

شبکه نسیم برای شب یلدا ویژه برنامه «خندوانه» را با اجرای رامبد جوان و چهل تیکه با اجرای محمدرضا علیمردانی تدارک دیده است. افتتاحیه مسابقه استندآپ کمدی «خنداننده‌ شو» با اجرای امیرعلی نبویان در شب یلدای شبکه نسیم روی آنتن می‌رود و پس از آن، در شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه، بخش اول رقابت کمدین‌ها آغاز می‌شود. حسن معجونی، امیرمهدی ژوله و رامبد جوان، مسابقه «خنداننده‌شو ۳» برنامه «خندوانه» را ویژه شب چله در شبکه نسیم داوری می‌کنند.

کد خبر: 40162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =