صنعت نفت ۴ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت امروز چهار تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، چهار تفاهم‌نامه با موضوع‌های تأمین سرمایه برای شرکت‌ها و توسعه بازار، به‌کارگیری زیرساخت شبکه فن بازار ملی ایران در ایجاد و راهبری فن‌بازار صنعت نفت با محوریت پارک نفت، حمایت و توانمدسازی کسب‌وکارها برای رفع نیاز صنعت پتروشیمی و حوزه هوش مصنوعی، هوشمندسازی و IOT  به امضای پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان رسید.

این تفاهم‌نامه‌ها بین پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت به نمایندگی از وزارت نفت با صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک فناوری پردیس، هلدینگ خلیج فارس و گروه داده‌پردازی پارسیان در حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

وزیر نفت در این مراسم با اشاره به این که برنامه تازه وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز چاه‌محور خواهد بود، تأکید کرد: اعتقاد داریم می‌توان با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها بیش از ۷۰۰ حلقه از این چاه‌ها را در زمانی کمتر به بازده و بهره‌وری بالایی رساند.

جواد اوجی افزود: سالانه ۴ هزار نخبه در کشور تربیت می‌شود و اگر متأسفانه این نخبگان مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار بگیرند، کم‌انگیزه می‌شوند و شاهد هم بودیم که بسیاری از این نخبگان مهاجرت کرده‌اند که مقام معظم رهبری نیز سیاه‌نمایی کسانی را که سبب مهاجرت این نخبگان می‌شود، خیانت به کشور عنوان کردند.

وی گفت: با تداوم روند کنونی مصرف گاز در کشور، افزایش سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف را در بخش خانگی، تجاری و صنایع خواهیم داشت و به این شکل نمی‌توان پاسخگوی روند فزاینده مصرف در آینده باشیم، باید روی موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌طور جد کار کنیم و در این زمینه نیاز است از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیریم و همان‌طور که تولید و عرضه اضافه می‌شود، مصرف هم باید مهار شود.

وزیر نفت به صنایع تکمیلی پتروشیمی اشاره کرد و افزود: شرکت‌های داخلی و هلدینگ‌ها کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه تکمیل زنجیره ارزش انجام داده‌اند و زمینه افزایش اشتغال‌زایی در مناطق کم‌برخوردار، تولید ارزش افزوده بالا و جلوگیری از خام‌فروشی را فراهم می‌کنند.

اوجی گفت: امروز صنعت نفت و چهار شرکت اصلی و شرکت‌های تابع در چهار حوزه؛ چاه‌های کم‌بازده و کم‌بهره، بهینه‌سازی مصرف گاز، تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی و صنایع تکمیلی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت به‌طور جد سرمایه‌گذاری و دنبال می‌کنند و در این زمینه به یاری دانش‌بنیان‌ها نیاز داریم و به هر شکل از این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

کد خبر: 40092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =