فرصت ۱۲ روزه دیاباته و فیفا به استقلال

در شرایطی که مدیران استقلال در تلاش برای پایان دادن به بدهی‌های کلان این باشگاه هستند، اما بدهی شیخ دیاباته همچنان یکی از مشکلات مهم این تیم است.

به گزارش آتیه آنلاین، زمانی که مصطفی آجورلو سکان مدیریت باشگاه استقلال را به دست گرفت، با سیل عظیمی از بدهی‌های بازیکنان روبه رو بود. به ویژه بازیکنان و مربیان خارجی سابق و اسبق استقلال که به هنگام ترک کردن این تیم هنوز از باشگاه طلب داشتند و برای وصول این طلب‌های خود به از مراجع قانونی بین المللی مراجعه کردند. همین موضوع باعث شده است که باشگاه استقلال این روزها بزرگ‌ترین مقروض فوتبال ایران لقب بگیرد. 

در حالی که مصطفی آجورلو، در سمت مدیرعاملی، باشگاه استقلال را با تمام بدهی‌هایش تحویل گرفته، این روزها دغدغه بزرگی درباره بازیکن سابق تیمش پیش رو دارد و آن طور که به نظر می‌رسد باید ظرف روزهای باقی مانده بدهی بجا مانده به شیخ دیاباته را بپردازد. بازیکنی که بعد از جدایی از استقلال شکایت کرد که در نهایت کمیته تعیین وضعیف فیفا اعلام کرد باشگاه استقلال باید مبلغ ۱۷۵ هزار دلار به این بازیکن بپردازد.

مبلغی که به ریال نزدیک به ۵ میلیارد است و پرداخت آن برای باشگاهی که با انواع مشکلات مالی مواجه است، کار ساده ای نیست و بدهی سنگینی به شمار می‌رود.  تیم مدیریتی باشگاه استقلال چالش سختی پیش رو دارد و باید قادر باشد تا زمان تعیین شده از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال ،  فیفا، این مبلغ را به حساب بازیکن مالیایی سابقش واریز کند. فیفا ۱۲ روز دیگر به استقلال مهلت داده تا تکلیف این پرونده را روشن کند و الباقی دستمزد بازیکن سابق خود را پرداخت نماید و چنانچه در این زمان اعلام شده، بدهی به شیخ پرداخت نشود، پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال دوباره مسدود خواهد شد و این باشگاه نمی‌تواند در نقل و انتقالات فعالیتی داشته باشد.

با توجه به اینکه آجورلو توانسته حق تبلیغات محیطی را به سود باشگاه استقلال بگیرد، نباید مشکلی در راستای پرداخت این بدهی در میان باشد، چون بعد از بازی‌هایی که باشگاه استقلال موفق شد تبلیغات محیطی را خودش انجام دهد، گفته شد رقم‌های قابل توجهی به حساب این باشگاه رفته است که اگر چنین باشد، بدهی باقیمانده به دیاباته به سرعت در حساب او خواهد نشست. هر چند که نباید از این موضوع مهم نیز غافل بود که باشگاه استقلال باید شماره حساب قابل دسترسی را از دیاباته اخذ کند تا مانند باشگاه پرسپولیس که برای پرداخت طلب کالدرون با مشکل مواجه شده، با همان مصائب رو به رو نگردد و در موقع مقرر این مبلغ به حساب شیخ واریز شود.

باید دید چه زمانی سیل عظیم بدهی‌های باشگاه استقلال به بازیکنان و مربیان استقلال پایان خواهد یافت تا اجورلو نفس راحتی بکشد و تمرکزش به جای پرداخت بدهی‌های قبل به مشکلات حال حاضر استقلال معطوف شود. 

کد خبر: 39849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =