معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: پرسش نمایندگان مجلس از وزرا بیانگر امید خانه ملت به دولت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: پرسش نمایندگان مجلس از وزرا بیانگر پاسخگویی قوه مجریه و امید خانه ملت به دولت است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید محمد حسینی در نشست اعضای بسیج اساتید مراکز آموزش عالی استان لرستان بیان کرد: طرح پرسش نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزرا بیانگر پاسخگویی قوه مجریه و امید خانه ملت به دولت است.

وی ادامه داد: دوره قبل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سه ماه نخست شروع دولت ۵۵ سوال از دولتمردان پرسیده بودند در حالیکه در سه ماهه اول دولت کنونی ۲۵۷ سوال توسط نمایندگان مردم مطرح شده است.

این مسئول اظهار کرد: این رشد چند برابری سوالات نشان می‌دهد نمایندگان دولت را از خود می‌دانند، توقع و انتظار دارند و سوال می کنند چون می‌دانند نتیجه دارد.

وی تصریح کرد: نمایندگان سخنگوی مردم هستند و مطالبات آنها را بیان می‌کنند اما باید شرایط موجود کشور و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید بدهی‌های گذشته دولت را در نظر گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر مطالبه‌گری بر مبنای وضع موجود افزود: اکنون مسئولان کشور همه در جبهه انقلاب و از نیروهای ولایی و در خط رهبری هستند و فرصت مغتنمی برای خدمت فراهم شده است.

حسینی گفت: در این شرایط مردم هم بیش از گذشته  انتظار دارند و باید کار جهادی و انقلابی را در دستور کار داشت.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم گام‌های موثری برداشته شده و اقدامات خوبی در دست اقدام است و ارتباط با جهان و کشورهای همسایه روند مطلوبی دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برخی در گذشته اذعان می‌کردند نیروهای انقلابی زبان دیپلماسی و روش مذاکره با دنیا را بلد نیستند اما اکنون جمهوری اسلامی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای عضویت دائم دارد، خط گاز ترکمنستان مشکلات مناطق شمالی کشور را حل کرده و مذاکرات هسته‌ای هم با عزت در حال پیگیری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روابط با ترکیه نیز رو به تقویت است، اظهار کرد: برای انجام کار موثر و بزرگ در دولت به هم افزایی و پرهیز از اقدام جزیره ‌ی نیاز داریم.

حسینی با اشاره به توجه ویژه دولت به نظرات دانشگاهیان بیان کرد: دولت شنوای سخنان این قشر است و سعی می‌کند در تصمیمات خود از آنها استفاده کند.

وی با تاکید بر کمک فکری اساتید دانشگاه به تدوین و اجرای طرح‌های توسعه‌ای دولت گفت: توقع داریم بسیج اساتید سند تحول را با دقت مطالعه، بخش مربوط به خود را آنالیز و برای اجرا به کشور کمک کنند.

این معاون رئیس جمهور اضافه کرد: گاهی اسناد بسیار خوبی در کشور داریم ولی اثر بخش نیست که در این خصوص همیشه مسئولان مقصر نیستند بلکه اساتید باید نظر کارشناسی دهند و خود را در توسعه پایدار کشور سهیم بدانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تحول با وجود افراد معتقد به آن محقق می‌شود، بیان کرد: شاید قبل از این چندان به راهکارهای اساتید و نخبگان توجه نمی‌شد اما اکنون دولت مصمم است از این افراد استفاده کند و  اهتمام و توجه ویژه ای به نظرات کارشناسی دانشگاهیان و صاحبنظران  دارد.

حسینی همچنین افزود: دولت تقویت و گسترش شبکه ملی اطلاعات را به جد در دستور کار دارد و در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خاصی  برای این مهم در نظر گرفته است.

کد خبر: 39489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =